تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 - 13:10
کد خبر : 78246

سند مالکیت افزون بر ۱۰ میلیون متر اراضی موقوفات گیلان اخذ شد

سند مالکیت افزون بر ۱۰ میلیون متر اراضی موقوفات گیلان اخذ شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اخذ سند مالکیت افزون بر ۱۰ میلیون متر اراضی موقوفات این استان در یک سال اخیر خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا کریمی روز سه شنبه اظهار داشت: طی یک سال اخیر با پی گیری‌ های

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اخذ سند مالکیت افزون بر ۱۰ میلیون متر اراضی موقوفات این استان در یک سال اخیر خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا کریمی روز سه شنبه اظهار داشت: طی یک سال اخیر با پی گیری‌ های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.

وی با اشاره به ثبت مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجد الدوله در قریه سار شهرستان صومعه سرا در روزهای اخیر افزود : مساحت اراضی این موقوفه نیز پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۷۵ متر مربع و ارزش آن بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه صیانت از موقوفات از رسالت‌ های اساسی سازمان اوقاف است، خاطر نشان کرد: تلاش برای احقاق حقوق و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

وی شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان و تصریح کرد : در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع مساحت به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.

حجت الاسلام کریمی ، تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر خواند و افزود : تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع دهیم.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: ادارات اوقاف و امور خیریه پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی وی براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد، علیه وی در محاکم قضایی شکایت انجام می شود.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه، چهار هزار و ۷۲۳ موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.