تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آبان 1395 - 17:29
کد خبر : 7787

قائم مقام دادگستری گیلان خبر داد: اجرای ابلاغ الکترونیک قضایی از نیمه آبان در گیلان

قائم مقام دادگستری گیلان خبر داد: اجرای ابلاغ الکترونیک قضایی از نیمه آبان در گیلان

جارستان-قائم مقام دادگستری گیلان گفت: از نیمه اول آبان ماه ابلاغ کاغذی حذف شده  و تمامی مراجعین موظف به استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی هستند. مجید الهیان در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه ابلاغ الکترونیک اظهار کرد: ابلاغ اوراق قضایی را مبنای رسیدگی پرونده هاست و بعد از تنظیم دادخواست برای طرفین پرونده

جارستان-قائم مقام دادگستری گیلان گفت: از نیمه اول آبان ماه ابلاغ کاغذی حذف شده  و تمامی مراجعین موظف به استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی هستند.

مجید الهیان در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه ابلاغ الکترونیک اظهار کرد: ابلاغ اوراق قضایی را مبنای رسیدگی پرونده هاست و بعد از تنظیم دادخواست برای طرفین پرونده وقت رسیدگی تعیین شده و طرفین با ابلاغ کاغذی که توسط ضابطین نیروی انتظامی به نشانی آنان فرستاده می شود مطلع می گردند.

وی با تشریح انواع ابلاغ گفت: اگر برگ ابلاغیه به دست خود مخاطب برسد آن را ابلاغ واقعی گویند و اگر  به صورت آگهی نصب شود ابلاغ قانونی نام دارد و در برخی موارد نیز به دلیل پیدا نشدن آدرس، ابلاغ به عنوان مجهول  المکان برگشت می خورد.

قائم مقام دادگستری گیلان با اشاره به اینکه رساندن ابلاغیه در طول سال ها به عنوان یکی از معضلات  محاکم قضایی مطرح بوده است افزود: در مواردی که ابلاغ با تاخیر به دست طرفین پرونده برسد موجب می شود حق تجدید نظر خواهی از ایشان سلب شود.

الهیان با طرح مشکلات  ابلاغ در دادگستری ها یادآور شد: مسئولین قوه قضائیه برای رفع این معضلات و عدم تضییع حقوق مردم در دادگاه ها، سامانه ای رایانه ای و مخابراتی را در جهت ابلاغ قضایی برنامه ریزی نمودند که هم به تازگی به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ الکرونیک در ماده ۱۷۵ قانون آئین دادرسی کیفری جدید تعریف شده است تصریح کرد: هم اکنون این قانون در  استان های فارس و قزوین به طور آزمایشی اجرا شده و سایر استان ها نیز با تکمیل بسترمناسب و اعلام آمادگی می توانند به این سامانه بپیوندند.

قائم مقام دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: تمام مردم گیلان می توانند در این سامانه ثبت نام نموده و   ثبت نام برای کلیه شهروندانی که دارای پرونده در محاکم قضایی هستند، وکلا و کارشناسان حقوقی الزامی است.

وی افزود: مردم می توانند مرحله اول ثبت نام را از طریق اینترنت در منزل و یا کافی نت ها با داشتن کارت ملی و یک شماره تلفن همراه به نشانی  sana.adliran.ir  انجام داده  و برای  دریافت تاییدیه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و در شهرهای فاقد دفاتر خدمات الکترونیک نیز این مرحله در دادگستری ها انجام خواهد شد.

الهیان با دعوت از تمامی همشهریان گیلانی برای عضویت در این سامانه گفت: از نیمه اول آبان ماه ابلاغ کاغذی حذف شده  و تمامی مراجعین موظف به استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی هستند.

وی در پایان اجرا شدن این سامانه را موجب بالا بردن امنیت روانی مردم ذکر کرد و افزود: از این پس ابلاغیه  ها  به حساب کاربری شخصیی افراد در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ارسال شده و برای اطلاع از ارسال ابلاغیه ها، یک پیامک اطلاع رسانی به شماره تلفن همراه ثبت شده در حساب کاربری اشخاص فرستاده می شود.

ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.