تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 23:18
کد خبر : 77174

راهکارهای افزایش جمعیت احصا شود

راهکارهای افزایش جمعیت احصا شود

جارستان‌ به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی در زمینه اتخاذ راهکارهای افزایش جمعیت تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ محمود قاسم نژاد امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان بیان داشت: باید مولفه های موثر بر مهاجرت ،

جارستان‌ به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی در زمینه اتخاذ راهکارهای افزایش جمعیت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ محمود قاسم نژاد امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان بیان داشت: باید مولفه های موثر بر مهاجرت ، کاهش جمعیت و افزایش جمعیت در دستور کار شورا باشد و مشوق‌هایی برای تسهیل ازدواج و فرزند آوری در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار فرهنگ سازی در انجام این مهم یادآور شد: معیشت بیشتر مردم در استان بر کشاورزی استوار است و بر این مبنا ، از دست رفتن اراضی کشاورزی یا تغییر کاربری آنها اثر منفی دارد.

وی همچنین به جمعیت سالمند استان اشاره و تقویت بسترهای ارائه خدمات در حوزه درمان و نگهداری آنان را با اهمیت عنوان کرد.

قاسم نژاد همچنین خواستار در نظر گرفته شدن مشوق ها و تسهیلاتی برای ازدواج جوانان شد و گفت: به موازات این مهم در عین حال نیازمند سرمایه گذاری و فراهم سازی فرصت های متعدد شغلی هستیم.

وی انجام پژوهش های لازم در حوزه جمعیت و نیز در زمینه راهکارهای مقابله با اعتیاد را مورد تاکید قرار داد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از استانهای دارای کمترین رشد جمعیتی در کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.