تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 19:51
کد خبر : 76810

صادرات نخستین کانتینر یخچالی از بندر آستارا به سمت کشورهای CIS

صادرات نخستین کانتینر یخچالی از بندر آستارا به سمت کشورهای CIS

جارستان به نقل از شرق؛ ظهر امروز صادرات محصولات کشاورزی گیلان و آذربایجان غربی با کانتینر یخچالی برای نخستین‌بار از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا انجام شد. این اولین‌بار است که از حاشیه دریای خزر، یک بندر توانسته با کانتینرهای یخچالی، محموله‌ صادر کند. مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: برای اولین‌بار حمل کانتینری از

جارستان به نقل از شرق؛ ظهر امروز صادرات محصولات کشاورزی گیلان و آذربایجان غربی با کانتینر یخچالی برای نخستین‌بار از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا انجام شد. این اولین‌بار است که از حاشیه دریای خزر، یک بندر توانسته با کانتینرهای یخچالی، محموله‌ صادر کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: برای اولین‌بار حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشورهای CIS راه‌اندازی شد و امیدواریم در بحث حجم و تعداد عملیات، روز به روز پیشرفت حاصل شود.
کاپیتان داود تفتی با عنوان اینکه ما خط لاینر بین بندر آستارا و اکتائو را ایجاد کردیم و این خط هر دو هفته یک بار در حوزه صادرات و واردات تکرار می‌شود، اضافه کرد: بندر آستارا شمال غرب کشور و استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و حتی ترانزیت ترکیه را به خوبی در زمینه صادرات و واردات دریایی پوشش می‌دهد و در این زمینه بسیار توانمند است.

تفتی با بیان اینکه محصولات صادراتی عمدتا محصولات میوه‌ای و گل خانه‌ای بوده که با کانتینر و به مقصد روسیه و قزاقستان و سایر کشورهای مبدا و بر اساس نیاز حمل می‌شوند، بیان کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر توان حمل بیش از هزار TEU کانتینر در ماه را در بندر آستارا دارد که شامل کانتینر‌های یخچالی و خشک ۲۰ و ۴۹ فوتی می‌شود که بسته به نیاز مشتری این شرایط نیز قابل افزایش است.

عمده صادرات از بندر آستارا میوه و تره بار است
فرماندار آستارا نیز در جریان بازدید از اجرای عملیات حمل و نقل کانتینری یخچالی در مجتمع بندری آستارا، گفت: این حمل و نقل دریایی به‌صورت کانتینری یخچال‌دار برای اولین‌بار از بندر آستارا به‌صورت صادرات انجام گرفته و در حال حاضر این عملیات با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر، شرکت بندری کاوه و اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا انجام می‌شود.

عباس صابر بیان کرد: مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را به‌طور کاملاً مشخص شاهد هستیم و در این مورد عمده صادرات ما از بندر آستارا میوه و تره بار و محصولاتی از این گروه خواهد بود که از سایر استان‌های کشور به آستارا آمده و صادرکنندگان ما می‌توانند از این توان و ظرفیت به خوبی بهره‌مند شوند.
نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: باید زمان‌بندی مناسب و اجازه استفاده از این امتیاز را هم به صادرکنندگان و هم به واردکنندگان در راستای توسعه اقتصادی کشور در سال جهش تولید را بدهیم.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا نیز با اشاره به اینکه بندر آستارا ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷۰۰ هزار تن کالا در سال دارد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۷ هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار ۳۴ هزار تن واردات و ۸۲ هزار تن صادرات بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را هم در صادرات و هم در واردات شاهد هستیم.

کیانوش امیری افزود: اسکله ۷۵ متری بندر آستارا پیشرفت ۸۰ درصدی را در خود مشاهده می‌کند که با ساخت و تکمیل این مجموعه و اضافه شدن آن به مجموعه بندر، ظرفیت بندر آستارا به یک میلیون تن خواهد رسید و با انعقاد قرارداد ساخت ۸ هزار متر مربع انبار و با تکمیل آن ظرفیت انبارهای مسقف در این بندر به ۱۵ هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.