تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 10:09
کد خبر : 76582

نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ منجر به عملیات پلیسی شده است

نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ منجر به عملیات پلیسی شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ؛ نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی به سامانه ۱۱۰ ( مرکز فوریت های پلیسی )منجر به انجام عملیات پلیسی شده است. سرهنگ سید محمد حسینی مقدم روز سه شنبه در نشست خبری  در جمع رسانه های گروهی استان 

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ؛ نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی به سامانه ۱۱۰ ( مرکز فوریت های پلیسی )منجر به انجام عملیات پلیسی شده است.

سرهنگ سید محمد حسینی مقدم روز سه شنبه در نشست خبری  در جمع رسانه های گروهی استان  به مناسبت بیستمین سال راه اندازی  پلیس ۱۱۰ در گیلان افزود:  از ابتدای امسال تا کنون؛ بیش از ۷۶۴ هزار تماس تلفنی ( با مرکز فوریت های پلیسی گیلان) صورت گرفت که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی  بیشترین تماس  ها با سامانه ۱۱۰ را مربوط به جرایم عمومی( ۳۰ درصد ) ، تخلفات راهنمایی و رانندگی ، نزاع و درگیری ، مزاحمت و سرقت عنوان و تصریح کرد: میانگین تماس روزانه  سه هزار و ۶۰۰  تماس است که  در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷  گاهی به اوج می رسد و به چهار و ۲۰۰ تماس نیز می رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین  تماس ها با ۱۱۰ ، مربوط به شهرستان های رشت با ۴۵ درصد ، و پس از آن لاهیجان، انزلی و لنگرود و کمترین تماس ها نیز مربوط به املش بوده است.

سرهنگ حسینی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف گسترده و متنوع نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از بخش ها  به عنوان معاون  عملیات نیروی انتظامی استان فعال است ؛ ضمن آنکه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح نیز در این مجموعه قرار دارد .

وی اضافه کرد: بخشی دیگر نیز مربوط به نظارت بر اجرای عملیات پلیس می باشد که  در همین راستا، مرکز  فوریتهای پلیسی از آبان ماه ۷۹ در گیلان راه اندازی شد .

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: سامانه ۱۱۰ یک سیستم یکپارچه برای حضور به هنگام پلیس برای پاسخ به نیازها و درخواست های مردم است که در ایران تحت عنوان ۱۱۰ ( مرکز فوریت های پلیسی)  فعال است.

وی اظهار داشت: :  قبل از راه اندازی این سامانه مردم برای شکایت  مجبور به حضور فیزیکی در کلانتری آن منطقه بودند اما  هم اکنون می توانند با تلفنی شکایت خود را مطرح کنند.

معاون عملیات  فرماندهی انتظامی گیلان با ببان اینکه  پرسنل این بخش آموزش دیده و دارای مهارت های لازم هستند، گفت:  در حال حاضر این سیستم یکپارچه با استفاده از gps آدرس را وارد سیستم  می کند  که با مشخص شدن محل حادثه به نزدیکترین حوزه کلانتری آن منطقه  برای انجام اقدامات لازم اطلاع داده می شود.

سرهنگ حسینی مقدم با اشاره به اینکه تماس ها با سامانه ۱۱۰ به دو صورت فوریتی و غیر فوریتی دسته بندی می شود، گفت:  جرم  همچون نزاع ، سرقت  و فروش مواد مخدر از دسته فوریت های عملیاتی پلیس هستند که باید ظرف حداکثر ۱۵ دقیقه ماموران در محل حاضر باشند؛ اما اگر به طور مثال دیشب سرقتی صورت گرفته این موضوع جزو عملیات غیر فوریتی پلیس محسوب می شود که  پلیس می تواند ظرف نیم ساعت در محل حاضر شود.

معاون عملیات  فرماندهی انتظامی گیلان  ب گفت: برخی جرائم نیاز به حضور عملیاتی پلیس ندارد و نیازمند ارشاد و راهنمایی است که در همین راستا از ابتدای امسال از ۷۶۴ هزار تماس با ۱۱۰ استان نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس عملیاتی و مابقی راهنمایی و ارشاد بوده است.

 در پایان خبرنگاران از  مرکز فوریت های پلیسی گیلان در رشت بازدید کردند و با کار نیروهای این مرکز آشنا شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.