تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 17:18
کد خبر : 76395

ابتکار خبر داد؛ نام مادر در کارت ملی کودک ثبت خواهد شد

ابتکار خبر داد؛ نام مادر در کارت ملی کودک ثبت خواهد شد

جارستان به نقل از ایسنا؛ ابتکار گفت: اضافه شدن نام مادر به کارت ملی نیازمند اصلاح یک آیین نامه در دولت است و فکر می کنیم ظرف ماه آینده این اقدام صورت گیرد. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از موافقت وزیر کشور با درج نام مادر در کارت ملی کودک خبر

جارستان به نقل از ایسنا؛ ابتکار گفت: اضافه شدن نام مادر به کارت ملی نیازمند اصلاح یک آیین نامه در دولت است و فکر می کنیم ظرف ماه آینده این اقدام صورت گیرد.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از موافقت وزیر کشور با درج نام مادر در کارت ملی کودک خبر داد و گفت: وزیر کشور موافق اجرای آن هستند و اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.

همچنان پیگیر لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال هستیم

در بخشی از این گزارش آمده است؛ ابتکار با اشاره به موضوع کودک همسری به عنوان مصداقی از خشونت علیه دختران ادامه داد: با وجود اینکه آمار کودک همسری در ایران خیلی بالا نیست اما تعداد کم آن نیز موجب به خطر انداختن بهداشت کودک می ‌شود و تبعات جسمی و روانی برای کودک به همراه خواهد داشت.

به گفته‌ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، این معاونت در راستای جلوگیری از کودک همسری لایحه ممنوعیت ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را به دولت ارائه و در حال پیگیری آن است. همچنین مولفه دیگر این موضوع به مباحث فرهنگی معطوف می‌شود که این معاونت در این راستا سعی به آگاه سازی مردم با همکاری بهزیستی و اورژانس اجتماعی داشته است.

لایحه «تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» در دفتر رییس قوه قضائیه

ابتکار همچنین به لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند نیز اشاره کرد و گفت: پس از قتل رومینا روند رسیدگی به این لایحه سرعت یافت و از کمیسیون لوایح به قوه قضائیه منتقل شد و اکنون در دفتر رئیس قوه قضائیه است تا در نهایت در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

موافقت وزیر کشور با درج نام مادر به روی کارت ملی

ابتکار در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: این پیشنهاد در وزادت کشور در حال بررسی است. وزیر کشور موافق اجرای آن هستند و اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.

به گفته‌ی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ثبت نام مادر در کارت ملی هیچ هزینه مضاعفی نخواهد داشت بلکه پس از ابلاغ آن، تنها در کارت ملی کودکانی که به دنیا می آیند و کسانی که اقدام به تعویض کارت ملی و دریافت مجدد آن می‌کنند، اعمال خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.