تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 13:06
کد خبر : 76379

بازی فقط بازی نیست !/ قسمت_دوم

بازی فقط بازی نیست !/ قسمت_دوم

جارستان: وقتی صحبت از تهدیدها ی بازی های رایانه ای می شود نباید این ذهنیت به وجود اید که این بازی ها تماما آسیب زا هستند. بلکه وجود دارند بازی هایی که در یادگیری، خلاقیت و… فرزندان موثر هستند .ولی در حال حاضر بازی هایی مورد استقبال این رده های سنی قرار می گیرد که

جارستان: وقتی صحبت از تهدیدها ی بازی های رایانه ای می شود نباید این ذهنیت به وجود اید که این بازی ها تماما آسیب زا هستند. بلکه وجود دارند بازی هایی که در یادگیری، خلاقیت و… فرزندان موثر هستند .ولی در حال حاضر بازی هایی مورد استقبال این رده های سنی قرار می گیرد که محتوای خشن و پرخاش جویانه دارد. آنها در این بازی ها شلیک می کنند، آتش می زنند، چاقو می کشند، با حرکات دست و پا به دیگران آسیب می زنند و بعد از اتمام بازی دوست دارند حرکاتی را که یاد گرفته اند در فضای حقیقی هم اجراء کنند.

آسیب ها ی این نوع از بازی ها بر روح و روان کودکان و نوجوانان بسیار مخرب است. در نتیجه بالا بردن آگاهی در مورد بازی های رایانه ای امری ضروری است.

یکی از راه های شناخت بازی های مناسب این است که به برچسب رده سنی درج شده روی کاور بازی توجه کنیم و بازی هایی که از لحاظ محتوایی و رده سنی مناسب فرزندانمان نیست را در اختیارشان قرار ندهیم.

پیشنهاد می شود حتی المقدور بازی های حرکتی که نحوه اجرای آن در کتابهای مخصوص والدین منتشر شده است را در محیط خانه اجرا کنند و به تدریج بازی های عملی و حرکتی را جایگزین بازی های رایانه ای شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.