تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1399 - 21:15
کد خبر : 74414

حفظ معیشت جوامع محلی دستاورد مدیریت جامع زیست بومی در تالاب امیرکلایه

حفظ معیشت جوامع محلی دستاورد مدیریت جامع زیست بومی در تالاب امیرکلایه

جارستان به نقل از ایسنا؛ سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گفت: حفظ معیشت پایدار جوامع محلی از اهداف اجرای مدیریت جامع زیست بومی در تالاب امیرکلایه است. نیلوفر عابدین‌زاده امروز در سومین کارگاه طرح «تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب امیر کلایه» که به مدت دو روز در روزهای ۶ و ۷ مهرماه

جارستان به نقل از ایسنا؛ سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گفت: حفظ معیشت پایدار جوامع محلی از اهداف اجرای مدیریت جامع زیست بومی در تالاب امیرکلایه است.

نیلوفر عابدین‌زاده امروز در سومین کارگاه طرح «تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب امیر کلایه» که به مدت دو روز در روزهای ۶ و ۷ مهرماه سال جاری با حضور و مشارکت کلیه ذینفعان تالاب در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گیلان در حال برگزاری است، گفت: در روز اول این کارگاه دو روزه، ابتدا ساختار سازمانی مدیریت تالاب امیرکلایه در دو سطح محلی شهرستانی و استانی تعیین و همچنین شرح وظایف اعضای آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: در روز دوم این کارگاه‌ها برنامه پایش اقدامات اولویت‌دار تعیین شده در کارگاه فعلی تدوین خواهد شد.

عابدین زاده ادامه داد: بهره‌برداری خردمندانه و حفظ معیشت پایدار جوامع محلی، مهمترین هدف برنامه جامع مدیریت تالاب‌ها است که برای تحقیق این امر تدوین برنامه‌ها در سه بخش منابع آب و خاک اقتصادی و اجتماعی و حفظ تنوع زیستی تالاب صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح جوامع محلی در حفاظت و احیای تالاب امیرکلایه مشارکت بیشتری خواهند داشت و بهره برداری یک سویه از تالاب معیشت‌های پایدار و همگام با محیط زیست در تالاب توسعه خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.