تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 17:45
کد خبر : 74000

۵۸۲ کیلوگرم از فراورده های دامی در آستانه اشرفیه معدوم شد

۵۸۲ کیلوگرم از فراورده های دامی در آستانه اشرفیه معدوم شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره دامپزشکی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۵۸۲ کیلوگرم از فراورده های دامی فاسد و غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف ، ضبط و معدوم شد. سید علی قائمی روز چهارشنبه اظهار داشت: همچنین در این مدت طی نظارت بهداشتی بر یک هزار و

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره دامپزشکی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۵۸۲ کیلوگرم از فراورده های دامی فاسد و غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف ، ضبط و معدوم شد.

سید علی قائمی روز چهارشنبه اظهار داشت: همچنین در این مدت طی نظارت بهداشتی بر یک هزار و ۳۲۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در منطقه ، تعداد ۸ نفر از متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به این اینکه از آغاز امسال تا کنون ۱۰ هزار و ۸۴۷ راس دام در این شهرستان بر علیه بیماری های مختلف دامی واکسیناسیون شدند ، افزود: مراقبت فعال بیماری ۴ هزار و ۸۶۶ راس دام ، نظارت بهداشتی و شرعی ۴ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۳۱ قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی کیسم، نظارت بهداشتی ۳۴ خودرو حامل ماهی تن برای کارخانجات کنسرو سازی و پودر ماهی از جمله اقدامات این اداره طی این مدت بود.

قائمی همچنین به صدور مجوز حمل گوشت مرغ ( گرم و منجمد ) به مقصد داخل و خارج از استان به میزان یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم از سوی این اداره اشاره و تصریح کرد: همچنین در این مدت مجوز حمل جوجه یکروزه به میزان ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۱ قطعه ، تخم مرغ به میزان ۹۳۸ هزار قطعه ، شیرخام به میزان ۱۰۵ هزار لیتر ، کشتار مرغ به میزان یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۰ قطعه به مقصد کشتارگاه نیز از سوی اداره شبکه دامپزشکی این شهرستان صادر شده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش شبکه دامپزشکی در حفظ سرمایه عظیم دامی ، بهداشت و سلامت جامعه در برابر عوامل مخاطره امیز بهداشتی اظهار داشت: نیازهای روز جامعه ، فراوانی بیماریهای دامی ، تعداد بیماریهای مشترک منطقه از دام به انسان ، اهمیت پروتئین دامی بهداشتی و سالم برای مصرف انسانی ، رشد طبیعت ، سرعت در تبادل کالا و محصولات مانند دام ، طیور ، آبزیان ، فرآورده ها و نهاده های آن بین کشورها و همچنین رخداد بیماریهای نوپدید و بازپدید و بیماریهای فرامرزی که با عبور از مرزهای جغرافیایی کشورهای مختلف را تحت تأثیر قرار می دهند این سازمان را به سازمانی حاکمیتی با وظایف گسترده متنوع و حساس در عرصه ملی و بین المللی تبدیل کرده است .

به گفته قائمی ، در شش ماهه اول امسال به منظور اطلاع رسانی عمومی در خصوص بهداشت و سلامت جامعه ، شش دوره آموزشی ، ترویجی برای گروه های هدف در این منطقه برگزار شد ، ضمن آنکه اقداماتی نیز در خصوص توزیع و نصب بروشور و بنر با موضوع هشدارهای بهداشتی در این منطقه به انجام رسید.

وی تعداد جمعیت دام سنگین در این شهرستان را ۱۶ هزار راس اعلام و خاطرنشان کرد: یک واحد کشتارگاه طیور ، ۲ کارخانه پودر ماهی ، ۲ کارخانه جوجه کشی ، یک کارخانه تولید محصولات لبنی ، یک مرکز جمع آوری شیر خام اصلی و ۸ مرکز جمع آوری شیر فرعی ، ۳۰ واحد مرغداری گوشتی ، ۵ واحد مرغداری مادر ، ۱۸۶ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی ،۲ گاوداری صنعتی شیری ، ۳ مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی ، ۸ مجوز مزرعه پرورش ماهیان خاویاری و ۲۴ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر داای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.