تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 23:13
کد خبر : 72953

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند در کشور اختصاص یافت

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند در کشور اختصاص یافت

جارستان به نقل از تسنیم؛ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند در کشور خبر داد و گفت: استان‌های شمالی نظیر گیلان در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.سید کاظم دلخوش‌ اباتری، چالش‌های عدیده و مشکلاتی که در بخش ساماندهی زباله و پسماند در سراسر کشور از

جارستان به نقل از تسنیم؛ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند در کشور خبر داد و گفت: استان‌های شمالی نظیر گیلان در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند.
سید کاظم دلخوش‌ اباتری، چالش‌های عدیده و مشکلاتی که در بخش ساماندهی زباله و پسماند در سراسر کشور از جمله در گیلان وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند در کشور اختصاص پیدا کرده است که باید از این منابع استفاده شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رایزنی‌های لازم برای اختصاص سهم بیشتری از تسهیلات مدیریت پسماند به استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بحث زباله، پسماند و سرریز فاضلاب‌ها به سمت رودخانه‌ها از جمله مشکلاتی هستند که به شدت زیست‌بوم و محیط‌زیست گیلان و شهرستان‌های مختلف آن را تهدید می‌کند.

دلخوش ‌اباتری برنامه‌هایی که در راستای ساماندهی حوزه آبخیز صومعه‌سرا انجام شده را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه وی در این مورد پیگیری‌های زیادی داشته است تصریح کرد: تمامی رودخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا ساماندهی شده‌اند از طرفی باید برای ممانعت از ورود زباله به حوضه‌های آبخیز آن برنامه‌ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید
حکایت مدیریت پسماندهای شهری که به جایی نرسید

بازیافت پسماندهای ساختمانی تا پایان سال به روزی ۱۵ هزار تن می‌رسد

معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست: هزار میلیارد تومان برای رفع معضل پسماند شمال کشور اختصاص یافت

وی از نصب تله‌های رسوب‌گیر در راستای جلوگیری از ورود و انباشت زباله و رسوبات به حوزه‌های آبخیز استان گیلان سخن گفت و با اشاره به اینکه این تله‌ها به تنهایی کاربرد لازم را ندارند ابراز داشت: رهاسازی زباله از سوی مسافران و یا ورود آلاینده‌ها به رودخانه‌ها از جمله مشکلاتی است که در گیلان با آن مواجه هستیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس استفاده از گروه‌های مردم نهاد و جوامع محلی و بومی برای حفظ، نگهداری و صیانت از تالاب‌ها را امری لازم و ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: بیکاری از جمله چالش‌های کشور و استان گیلان است که می‌توان ضمن توجه به داشته‌های گردشگری در جهت رفع آن اقدامات مؤثری انجام داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اقتصاد مقاومتی را از جمله موضوعات مطرحی که مورد تأکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بوده است دانست و ابراز داشت: اقدامات دستگاه‌ها در این حوزه آن‌چنان که باید مطلوب نبوده است و باید به شیوه‌ای در این مورد عمل کنیم که به سبب آن مشکلات اشتغال و بیکاری حل و فصل شوند.

دلخوش ‌اباتری با بیان اینکه استان گیلان در سال‌های گذشته به علت موهبت‌های خدادادی، سرسبزی و طبیعت زیبا همواره مورد کم توجهی‌ قرار گرفته است خاطرنشان کرد: با تشکیل و ایجاد ستاد اشتغال در هر کدام از استان‌های کشور می‌توان به نحو قابل توجهی بر معضل ملی بیکاری جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی فائق آمد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تشدید تحریم‌های همه جانبه از سوی دشمن را نیز متذکر شد و با اشاره به اینکه در این میان بخش تعاون می‌تواند به اشتغالزایی و اقتصاد کشور کمک شایان توجهی داشته باشد ابراز داشت: برای حل معضل بیکاری در کشور باید وفاق استانی در همه بخش‌ها بین مردم و مسئولان شکل بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.