تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 15:18
کد خبر : 72384

افزون بر ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در گیلان ساخته شد

افزون بر ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در گیلان ساخته شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چند سال اخیر افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی در گیلان ساخته شد. عباس علیزاده روز دوشنبه در نشست فرماندار با تعاونگران شهرستان رشت در فرمانداری با بیان اینکه بخش تعاون مردمی ترین جایگاه در

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چند سال اخیر افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی در گیلان ساخته شد.

عباس علیزاده روز دوشنبه در نشست فرماندار با تعاونگران شهرستان رشت در فرمانداری با بیان اینکه بخش تعاون مردمی ترین جایگاه در اقتصاد است، افزود: ما باید جایگاه خودمان را در اقتصاد کسب کنیم، اینکه بگوییم در برنامه ها آمده سهم تعاون در اقتصاد به ۲۵ درصد برسد خیلی خوب نیست.

وی با بیان اینکه در قانون فرصت برای بخش تعاون فراهم شده، اظهار داشت: از نظر وضع قوانین هیچ مشکلی نداریم اما در اجرا مطالبه گری مان کم است باید در عمل نشان دهیم که بخش تعاونی در حوزه های مختلف دارای ظرفیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش تعاونی های مصرف زنجیره ای خاطر نشان کرد: تنها تشکل نظام مند و هدفمند را در تعاونی های مصرف زنجیره ای داریم این تعاونی ها ظرفیت های خوبی برای ارایه خدمات هدفمند دولت دارند.

وی با تاکید براین مطلب که باید همگرایی در حوزه تعاون ایجاد شود و از نخبگان این بخش استفاده کنیم، اضافه کرد: احیاء اتاق فکر تعاون با بهره گیری از اعضای هیات علمی دانشگاه و پیشکسوتان بخش تعاون از سال گذشته در گیلان انجام شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت نیز در این جلسه بیان داشت: حدود ۹ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی در شهرستان رشت ساخته شد که ۵۰۰ واحد باقی مانده و بقیه تحویل داده شد.

علی لقمانی با بیان اینکه همگام با رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال تعاونی های کیفی و تشکیل تعاونی های بزرگ هستیم، اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ شرکت تعاونی فعال در رشت در بخش های مختلف صنعتی، گردشگری، خدماتی، مسکن و غیره فعال است.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای تعاونگران را از برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رشت عنوان و تصریح کرد : برگزاری دوره های آموزشی تخصصی شامل آشنایی با بازار بورس، مدیریت ریسک، موضوعات مالیاتی و غیره را پی گیری می کنیم.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه تشکیل تعاونی برای ما بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: چند تعاون روستا تشکیل دادیم اما در ادامه کمرنگ شده باید بر اساس استعداد و ظرفیت هر روستا یک تعاون روستا را شکل دهیم.

نشست فرماندار با تعاونگران شهرستان رشت به مناسبت هفته تعاون “۱۳ تا ۱۹ شهریور” برگزار شد که در این مراسم ۹ نفر از تعاونی برتر معرفی و تجلیل شدند.

گیلان دارای ۲ هزار و ۳۶۰ واحد تعاونی فعال با حدود ۱۹۷ هزار عضو است که با احتساب تعاونی های سهام عدالت به بیش از دو میلیون عضو می رسد.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.