تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 16:13
کد خبر : 72047

افزایش ۶۰ درصدی صادرات توسط شرکت های تعاونی گیلان طی سال گذشته

افزایش ۶۰ درصدی صادرات توسط شرکت های تعاونی گیلان طی سال گذشته

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان از صادرات ۵۴ میلیون دلاری شرکت های تعاونی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به صادرات شرکت های تعاونی استان در مدت مشابه سال ماقبل نشاندهنده رشد ۶۰ درصدی است. عباس علیزاده روز پنجشنبه در همایش تجلیل

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان از صادرات ۵۴ میلیون دلاری شرکت های تعاونی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به صادرات شرکت های تعاونی استان در مدت مشابه سال ماقبل نشاندهنده رشد ۶۰ درصدی است.

عباس علیزاده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان اظهار داشت: سال ۹۷ ، میزان صادرات توسط شرکت های تعاونی استان ۳۰ میلیون دلار بود اما با تلاش تعاونگران با وجود ، تمامی مشکلات اقتصادی این میزان به ۵۴ میلیون دلار افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این میزان صادرات توسط ۲۰ شرکت تعاونی استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت های تعاونی در اقتصاد ۲۵ درصد تعریف شده است، افزود: اما در واقعیت در حال حاضر این سهم حدود ۶ درصد است.

علیزاده، تعداد شرکت های تعاونی فعال در گیلان را ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار واحد عنوان و بیان کرد: حدود ۱۹۷ هزار عضو در این تعاونی ها هستند که با احتساب اعضای سهام عدالت این تعداد به بیش از ۲ میلیون نفر در استان می رسد .

وی تصریح کرد: در این شرکت های تعاونی به طور مستقیم ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی شده است ؛ضمن آنکه ، هشت هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال در این شرکت های تعاونی سرمایه گذاری شده است .

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: همچنین ۱۴ اتحادیه فعال در استان ۲۹۵ تعاونی عضو را به خود اختصاص داده اند.

علیزاده، اجرای یک هزار برنامه نظارتی بر شرکت های تعاونی ، برگزاری بر ۵۲ هزار ساعت آموزش ، فعال کردن اتاق فکر برای تقویت تعاونی های برتر در حال دو منظوره کردن جایگاه صید هستیم ، شناسایی ۲۰ طرح سرمایه گذاری جدید، انجام پروژه های مسکن مهر در قالب شرکت های تعاونی از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر تعاونی ها در اقتصاد برای نیل به سهم ۲۵ درصدی تعریف شده گفت: در قانون برای حمایت از تعاونی ها همه موارد لحاظ شده است .

کاظم دلخوش اظهار داشت: در این شرایط تشدید تحریم ها، بخش تعاون می تواند کمک خوبی در زمینه اشتغالزایی و اقتصاد کشور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای مالیات بر ارزش افزوده حمایت های لازم از بخش تعاون انجام شده است، افزود : نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای صادرات صفر است؛ ضمن آنکه برای بیش از یکصد مورد در بخش اقتصاد و کالای ضروری مردم، معافیت مالیاتی ارزش بر افزوده را داریم.

از سیزدهم تا نوزدهم شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.