تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 19:43
کد خبر : 71844

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ضعف مدیریت مشکلات زیادی را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ضعف مدیریت مشکلات زیادی را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرده است

جارستان به نقل از تسنیم؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ضعف مدیریتی، عدم نظارت و تصمیمات عجولانه دولت مشکلات زیادی را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرده است. با بیان اینکه دولت در بحث تأمین ارزاق اساسی مردم، مدیریت بازار و اجرای اولویت‌های اقتصادی تاکنون کارنامه موفق و خوبی نداشته است اظهار داشت:

جارستان به نقل از تسنیم؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ضعف مدیریتی، عدم نظارت و تصمیمات عجولانه دولت مشکلات زیادی را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرده است.

با بیان اینکه دولت در بحث تأمین ارزاق اساسی مردم، مدیریت بازار و اجرای اولویت‌های اقتصادی تاکنون کارنامه موفق و خوبی نداشته است اظهار داشت: ضعف مدیریتی، عدم نظارت و تصمیمات عجولانه دولت مشکلات زیادی را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برنامه‌ها و طرح‌های دولت برای کاستن از بار مشکلات و فشارهای اقتصادی را مورد توجه قرار داد و ضمن اشاراتی به طرح گشایش اقتصادی که اخیراً مطرح شده عنوان کرد: در بحث معیشت مردم مشکلات زیادی را شاهدیم که دولت برای بهبود این وضعیت چنین طرح‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

آقازاده عرضه اوراق نفتی و سهام شرکت‌های دولتی در بازار بورس و سرمایه را نیز دنباله همان طرح‌های اقتصادی دولت برای گذر از مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای تلقی کرد و ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای تحقق شعار جهش تولید و جلوگیری از قاچاق اموری هستند که دولت موظف به برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن آن‌ها در کشور است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دولت کارنامه موفقی در بحث پیگیری اولویت‌های اقتصادی و رسیدگی به وضعیت معیشتی اقشار مختلف مردم نداشته است تصریح کرد: در حال حاضر نیز بحث بازار سرمایه و بورس توسط دولت مطرح شده که لازمه موفقیت در آن داشتن یک مدیریت درست و جامع در این زمینه است.

وی استفاده از ظرفیت‌های بازار بورس و سرمایه در جهش رونق تولید را فرصتی که دولت باید به نحو احسنت از آن استفاده کند تلقی کرد و اظهار داشت: تصمیمات عجولانه و گاهی اوقات بسیار ضعیف دولت از یک سو و مشکلات مدیریتی و ضعف در این بخش موضوعاتی هستند که از جهت آن‌ها چالش‌های بسیاری در کشور ایجاد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وظیفه دستگاه‌های نظارتی را با توجه به موضوعات مطروحه، خطیر و مهم ارزیابی کرد و افزود: مجلس، سیستم‌های نظارتی و کارشناسان باید به عملکردهای دولت نظارت بیشتری داشته باشند زیرا ضعف مدیریتی و اتخاذ برخی تصمیمات توسط دولت آسیب‌های فراوانی را به بار می‌آورد.

آقازاده همگرایی و انسجام هر چه بیشتر مجلس، قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی را برای نظارت دقیق بر روند اجرای برنامه‌هایی که هم‌اینک در دست دولت است را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: به عقیده بنده تنها راه موفقیت برنامه‌های قوه مجریه به ویژه در بخش امور اقتصادی، نظارت دقیق بر عملکردهای آن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.