تاریخ انتشار : جمعه 7 شهریور 1399 - 15:43
کد خبر : 71504

امام جمعه رشت: بریدن از سیاست های آمریکا ، آغاز رشد و پیروزی است

امام جمعه رشت: بریدن از سیاست های آمریکا ، آغاز رشد و پیروزی است

جارستان به نقل از ایرنا؛ امام جمعه رشت گفت: امروز در دنیا به این باور رسیده اند که کوتاه کردن دست آمریکا و قطع امید و بریدن از سیاست های آن رشد و پیروزی است. آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر افزود:

جارستان به نقل از ایرنا؛ امام جمعه رشت گفت: امروز در دنیا به این باور رسیده اند که کوتاه کردن دست آمریکا و قطع امید و بریدن از سیاست های آن رشد و پیروزی است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر افزود: آمریکا روز به روز به سوی مفتضح شدن پیش می رود و دولتمردان آن در موضع ضعف و زبونی سیاسی و جهانی قرار می گیرند.

وی با اشاره به بازگشایی پرونده هسته ایران از سوی آمریکا و فشار به آژانس بین المللی در این ارتباط اظهار داشت: به مسئولان هسته ای توصیه می شود که فریب وعده های توخالی سردمداران دنیای کفر را نخورند، این مطالبه مردم نیز هست.

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: در ۴۰ سال گذشته و بیش از همه در چند سال اخیر آمریکا و اروپایی ها ثابت کرده اند دشمن شماره یک ملت ایران بوده و هستند آنگونه که از همان ابتدا مردم و رهبری این نظام بدان کاملا آگاه بودند و فریاد مرگ بر آمریکا ملت ایران هماره بلند است و این فریاد در تمام دنیا طنین انداز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار ویدئو کنفرانسی دولتمردان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت گفت : رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که سال آخر فعالیت دولت فرصتی قابل توجه است و نکاتی را متذکر شدند که امیدواریم در سایه حمایت های مردم و همه بخش ها و نیز تلاش های دولت به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک رسا و بلندی داده شود و این تاکیدات محقق شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند: تلاش کنید در یک سال باقیمانده کارها و اقدامات اساسی مانند اصلاح ساختار بودجه، نظام بانکی و غیره برای دولت بعدی به یادگار بگذارید، خاطر نشان کرد: نظام بودجه کشور ما باید دستگاهی شود که این مهم به دست دولت و مجلس ممکن است ضمن اینکه نظام بانکی ما بیمار است بانک های ما بانکداری نمی کنند بلکه بنگاهداری می کنند.

وی با اشاره به دیگر بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به دولت مبنی بر پیگیری و تلاش جدی برای تحقق قول های داده شده، تصریح کرد: رئیس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که اگر مشکلات این کشور که بسیار، بسیار، بسیار پیچیده است راه حل نداشت کاندیدا نمی شدم برای همه این قفل ها کلیدی وجود دارد از این رو باید همه تلاش خود را در فرصت باقیمانده انجام دهند و با کمک خود مردم گره های موجود را باز کنند.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات رهبرانقلاب درباره افزایش تولید اظهار داشت: افزایش اشتغالزایی، کاهش تورم و تقویت ارزش پول ملی از دستاوردها و مزایای افزایش تولید است اما در عین آنکه ما تولید داریم باید تراز تولید در همه بخش ها افزایش یافته و بیش از پیش باشد.

آیت الله فلاحتی همچنین در زمینه طرح مباحث مربوط به اعطای ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به عده ای و عدم بازگشت آن خاطر نشان کرد: معلوم نیست که چند درصد این مبلغ به خزانه برگردانده شده که این مهم ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی است.

وی به وجود نقدینگی فراوان در کشور اشاره و عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال ۹۷ و قبل از آن هشدارهای فراوانی در این باره دادند در واقع بخشی از تورم در جامعه ناشی از وجود نقدینگی آن هم نقدینگی افشار گسیخته در دست عده ای است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به افزایش قیمت برخی اجناس گفت : باید برای ایستایی و تثبیت قیمت ها ازسوی دست اندرکاران مربوطه تلاش گسترده و موثری انجام شود.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه باید با آغوش باز سرمایه گذاران خارجی را بپذیریم تا آنان احساس امنیت کنند، خاطر نشان کرد: اگر چه کشور ایران برای سرمایه گذاری امن است اما برخی سرمایه گذاران به دلیل برخی از عوامل دست و پا گیر به این کار نمی پردازند.

امام جمعه رشت با تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: از همه هیات های مذهبی به ویژه جوانان قدردانی می کنمکه در این ایام با رعایت خوب و کامل دستورالعمل های بهداشتی در عزای سیدالشهدا (ع) سوگواری می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.