تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 18:29
کد خبر : 71077

افتتاح چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در بخش مرکزی رشت

افتتاح چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در بخش مرکزی رشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت در بخش مرکزی شهرستان رشت افتتاح شد. یک واحد بومگردی ملکی با هزینه ۶۰ میلیارد ریال در تخسم و واحد پذیرایی با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال در سقالکسار بخش مرکزی شهرستان رشت راه اندازی شد. بهره برداری

جارستان به نقل از ایرنا؛ چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت در بخش مرکزی شهرستان رشت افتتاح شد.

یک واحد بومگردی ملکی با هزینه ۶۰ میلیارد ریال در تخسم و واحد پذیرایی با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال در سقالکسار بخش مرکزی شهرستان رشت راه اندازی شد.

بهره برداری از اجرای آسفالت راه روستای گردشگری سقالکسار با هزینه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال و تقویت شبکه برق بخش مرکزی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال هم طرح های دیگری است بهره برداری شد.

هفته دولت امسال ۱۷۵ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۲۱ پروژه با هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از پروژه های بخش دولتی و ۵۴ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان مربوط به پروژه های بخش خصوصی است.

افتتاح طرح های هفته دولت موجب اشتغالزایی یک هزار و ۱۱ نفر به صورت موقت و یک هزار و ۳۵۷ نفر به صورت دائمی صاحب شغل می شود.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت از مناطق مستعد برای جذب گردشگر به شمار می آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.