تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 15:36
کد خبر : 69584

صدور رایگان دفترچه‌های درمانی برای بیمه شدگان روستایی و عشایر

صدور رایگان دفترچه‌های درمانی برای بیمه شدگان روستایی و عشایر

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در این باره گفت: صدور دفترچه‌های درمانی برای روستاییان و عشایر و بیمه سلامت در شهر‌ها برای برخی از افراد رایگان است. در سطح استان تهران با ۱۰۰ دفتر پیشخوان قرارداد منعقد کردیم و بیمه شدگان می‌توانند برای دریافت دفترچه‌های درمانی خود

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در این باره گفت: صدور دفترچه‌های درمانی برای روستاییان و عشایر و بیمه سلامت در شهر‌ها برای برخی از افراد رایگان است.

در سطح استان تهران با ۱۰۰ دفتر پیشخوان قرارداد منعقد کردیم و بیمه شدگان می‌توانند برای دریافت دفترچه‌های درمانی خود به هر یک از این دفاتر مراجعه کنند.

زمانی که به بیمه شده می‌گویند ۶۰۰ هزار تومان هزینه صدور دفترچه درمانی است، می‌تواند خوداظهاری کند که توانایی پرداخت هزینه برای صدور دفترچه را ندارد و کنار نام این فرد علامتی زده می‌شود به این معنا که این فرد نیازمند کمک دولت است.

وقتی این علامت زده شد، کد ملی فرد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در این وزارتخانه توانایی مالی فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که اگر بیمه شده جزء دهک‌های ۱، ۲، ۳ باشد، صدور دفترچه درمانی برای او رایگان خواهد بود.

این فرآیند فقط ۲۴ ساعت زمان می‌برد و ارسال کد ملی به وزارت کار و تأیید از سوی این وزارتخانه به سرعت انجام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.