تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1395 - 1:22
کد خبر : 6939

نقطه ضربه پذیری ما در انتخابات اخیر سهم خواهی هریک از دوشورای هماهنگی و مشورتی است

نقطه ضربه پذیری ما در انتخابات اخیر سهم خواهی هریک از دوشورای هماهنگی و مشورتی است

جارستان-دکتر رمضانپور در این گفتگوی اختصاصی حال و هوای احزاب را در کشور مشخص دانست و گفت:خیلی ها ، حال به هر دلیلی ، به سمت احزاب گرایش ندارند.بگذریم از این که چرا گرایش ندارند؟اما به هر ترتیب ، دوست دارند که اصلاح طلب باقی بمانند.چه افراد تندرو یا کندرو و میانه رو.دقیقا مانند جبهه

جارستان-دکتر رمضانپور در این گفتگوی اختصاصی حال و هوای احزاب را در کشور مشخص دانست و گفت:خیلی ها ، حال به هر دلیلی ، به سمت احزاب گرایش ندارند.بگذریم از این که چرا گرایش ندارند؟اما به هر ترتیب ، دوست دارند که اصلاح طلب باقی بمانند.چه افراد تندرو یا کندرو و میانه رو.دقیقا مانند جبهه ی اصولگرایان . در آن جبهه نیز خیلی ها هستند که اصولگرا هستند ، ولی عضو هیچ حزبی نیستند.جبهه ی اصلاحات هم همینطور است.الی الخصوص در شهرستان ها.

 

وی افزود:اگر ما بخواهیم یک سازمان رای کشوری تشکیل دهیم،جه باید بکنیم؟شورای مشورتی بر همین اساس تشکیل شد.البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که بحث شورای مشورتی اخیرا مطرح شد.تشکیلات ما اصلا نامی نداشت.ما این اواخر نام شورای مشورتی را بر آن نهادیم.خوب آن اشخاصی که استخوان خورد کرده اند.همیشه و در همه حال ، در سرما و گرما همواره همراه بوده اند.و در دوران دولت قبل واقعا با ترس و استرس در جلسات شرکت می کردند ، در این شورا حضور دارند .

 

نماینده ی ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که به هر حال باید تمام دوستانی که در شهرستان ها بودند را نیز تحت پوشش قرار می دادیم،اظهارداشت:ما که نمی توانستیم حزب تشکیل دهیم.اصلا ما نمی خواهیم که این حزب باشد.بلکه می خواهیم جبهه باقی بماند.یعنی قصد ما این است که از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم.ما می دیدیم که مثلا حزبی در شهرستان X ده نفر عضو دارد ، ولی در همان شهرستان بیش از ۵۰۰ نفر اصلاح طلب حضور دارند.و در کنار حزب قرار نمی گیرند. آیا منطقی است که ما این ظرفیت ها را کنار بگذاریم؟ما باید از تمامی این ظرفیت ها استفاده کنیم.اگر ما واقعا دلسوز جریان اصلاحات هستیم باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

نماینده ی دور پنجم مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان را مکمل یکدیگر دانست و با تاکید به این نکته که بدن انسان فقط دست یا پا نیست ، عنوان داشت: تمام اجزای بدن با هم ، می شود بدن انسان. جریان اصلاحات که فقط احزاب نیستند.تمامی اشخاص و نحله های فکری باهم و به همراه هم می شوند جبهه ی اصلاحات.ما گفتیم بیاییم شورای هماهنگی و شورای مشورتی را با هم جمع کنیم تا لازم و ملزوم یکدیگر شوند.از طرفی از ظرفیت هویت قانونی و ظرفیت خود افراد احزاب استفاده کنیم و از طرف دیگر از ظرفیت هویت سیاسی و اجتماعی شورای مشورتی بهره ببریم. و این دو را ساماندهی کنیم.این شد که حداقل یک سال و نیم خودم شخصا به بیش از نیمی از شهرستان ها رفتم و با تمامی موانع و مشکلاتی که بر سر راه بود توانستیم در شهرستان ها جلسات را برگزار کنیم.

 

وی تصریح کرد: در هر شهرستان بالغ بر ۳۰۰ نفر در جلسات حضور پیدا کردند . یک عده حزبی بودند ، یک عده نبودند . این ها را با هم تحت عنوان مجمع اصلاح طلبان شهرستان ها جمع کردیم ، بدین منظور که یک مجمع اصلاح طلب استانی تشکیل دهیم. بالغ بر سه هزار نفر آمدند مکتوب ثبت نام کردند ، شماره تلفن دادند و تفکر اصلاح طلبی خود را تایید نمودند .از این تعداد ۵۰ نفر هم عضو حزب نیستند.خوب ما باید چه می کردیم؟مابقی ۲۹۵۰ نفر را می گفتیم باید حزبی شوند؟این چه فکریست؟چه عقل و چه منطقیست.پس بعضی ها در واقع ماموریت دارند که اختلاف ایجاد کنند.ماموریت دارند که در جبهه ی اصلاحات نشتی ایجاد کرده تا دیگران از آن استفاده کنند.

 

دکتر رمضانپور شورای هماهنگی و شورای مشورتی را به دو بال یک پرنده تشبیه کرد و خاطر نشان ساخت:ما با همه ی توانمان از ظرفیت های احزاب استفاده می کنیم.همچنین از ظرفیت های شورای مشورتی و نحله های فکری جریان اصلاحات استان نیز استفاده خواهیم کرد.شورای هماهنگی و مشورتی مانند دو بال یک پرنده اند.اگر یکی از این دوبال بشکند پرنده نمی تواند پرواز کند.و این را باید دوستان ما بدانند و درک کنند.حال ۴ نفر در تهران نشته اند و نسبت به رییس دولت اصلاحات حسودی می کنند و دوست ندارند که ایشان بالا بیایند و می خواهند خودشان را مطرح کنند .این دلیل نمی شود که ما استان را دچار تفرقه کنیم.همه می دانند که من مدت هاست که در هیچ جلسه ای شرکت نمی کنم.ولی این بدان معنی نیست که نسبت به تفکر اصلاح طلبی بی تفاوتم.ما امیدواریم که بتوانیم از هر دوبالمان استفاده کنیم این دوبال اگر باهم بال بزنند ما برنده ایم.اگر نه از الان خدمتتان عرض می کنم که اتفاق سال ۸۴ تکرار خواهد شد.این اتفاق برای آن هایی که امروز خیلی دوآتشه هستند و خیلی اصلاح طلبند و در آن روزهای سخت نبودند،خواهد افتاد.اگر می خواهید که اتفاق سال ۹۲ و ۹۴ را مجددا تجربه کنید،این دو بال باید باهم و در کنار هم حرکت کنند.

 

رییس کمیته ی برنامه و بودجه مجلس ششم ، در رابطه با شورای اصلاح طلبان ، بیان داشت: خوب تا کنون نتیجه گرفتیم که ما دو تشکل اصلاح طلب داریم که هیچکدام رقیب دیگری نیست.و همیشه در کنار هم هستند.کما اینکه در دوران انتخابات ۹۴-۹۵ کاملا در کنار هم بودند.در رابطه با ترکیب شورای مشورتی نیز باید عرض کنم که بر اساس آیین نامه از هر شهرستان (منهای شهرستان رشت) یک نفر به عنوان نماینده ی آن شهرستان انتخاب و به شورا معرفی شدند . شش نفر نیز از مرکز استان ، رشت به آنان اضافه شد که تا اینجا شدند ۲۱ نفر جدا از خانم هایی که در این جمع بیست و یک نفره حضور داشتند، ۴ نفر نیز خانم ها از بین خود انتخاب کردند که به این ۲۱ نفر اضافه شدند و جمعا شد ۲۵ نفر.این شد شورای مشورتی اصلاح طلبان استان گیلان.خوب یک جریان ۲۵ نفره اینجا داریم.در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نیز ۲۳ تشکل کشوری و استانی داریم ، دو سه نفر نیز از شخصیت های تاثیرگذار استان که در هیچ کدام از این دو شورا حضور ندارند را به این جمع اضافه کردیم که در نهایت شد یک جمع ۵۰ نفری . در انتخابات ۹۴ برای اینکه به همگرایی برسیم با این ۵۰ نفر شورایی تشکیل دادیم تحت عنوان شورای اصلاح طلبان استان گیلان. و قرار شد این شورا امر انتخابات را مدیریت کند.

 

وی تشریح کرد: البته این سازوکاریست که در تهران نیز تحت عنوان شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان شکل گرفت.که ما نیز جهت اینکه در استان به وحدت برسیم این دو شورا را با هم تلفیق کردیم و شورای اصلاح طلبان شکل گرفت.در نهایت یک هیات رییسه ی ۷ نفره با یک اختیارات ویژه تشکیل شد و این هیات رییسه نیز هرازگاهی در رابطه با مسائل مهم که نیاز به مصوبه ی این جمع داشت جلساتی برگزار می کرد و مسائل را مطرح می نمود.بدین شکل این شورا توانست انتخابات را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

 

رییس اسبق شورای هماهنگی جبهه ی احزاب اصلاح طلب گیلان گفت که جریان مخالف و رقیب ما فکر می کرد می تواند ده کرسی از ۱۳ کرسی مجلس را در گیلان بدست آورد، و افزود: این شورا و این جمع باعث شد تا ما بتوانیم ۶ کرسی را توسط افراد لیست امید تصاحب کنیم.یک کرسی نیز نصیب اعتدال و توسعه شد.دو کرسی هم که به مستقل ها رسید.خلاصه سهم آن ها از ۱۰ نفر رسید به ۳ نفر.ما هم که سهمی نداشتیم توانستیم حداقل ۷ نفر را روانه ی مجلس کنیم.حال این اتفاقات در شرایطی افتاد که تمامی نیروهای ما را رد صلاحیت کرده بودند.

 

دکتر رمضانپور با اشاره به اینکه طبیعی بود که هیات رییسه ی شورای اصلاح طلبان می باید یک رییس می داشت ، عنوان داشت: دوستان باز هم لطف کردند و بنده را به عنوان رییس شورای اصلاح طلبان اتنخاب کردند . من در این بین پس از انتخابات مجلس یک کار بزرگی که به نظر خودم کردم این بود که یک روز تمامی دوستان را دعوت کردم و گزارشی از عملکرد انتخابات دادم.با توجه به این نکته که ما قرار بود دبیرخانه ای تشکیل دهیم تا با نمایندگانی که به مجلس فرستادیم توسط این دبیرخانه در ارتباط باشیم.و بتوانیم برای توسعه ی استان کاری انجام دهیم و طبیعی بود که همین جمع باید این را مدیریت می کرد.با تمام این حرف ها و با تمام موانعی که وجود داشت در نهایت من جلسه ای تشکیل دادم و پس از اعلام گزارش عملکرد انتخابات ، انحلال شورای اصلاح طلبان را اعلام کردم.هنوزم که هنوزه در این رابطه از طرف خیلی از این احزاب مرتب زیر سئوالم و می گویند که چه کسی به شما گفت که شورا را منحل کنید.چرا اعلام انحلال کردید؟در صورتی که در هیچ یک از استان های کشور این شورا منحل نشده است.

 

وی افزود:حتی در همایش اصلاح طلبان کشور نیز که من حضورداشتم ، در آن همایش نیز ، هم آقای عارف و هم آقای مرعشی در سخنان خود تاکید کردند که این شورا باید کار خود را ادامه دهد.در هر حال ما این شورا را منحل کردیم.خوب در ایام انتخابات خیلی از سایت های چپ و راست ما را به عنوان رییس شورای اصلاح طلبان معرفی کردند در مصاحبه ها و خبرها با این عنوان از من نام برده می شد.حال یکی دو تا از این سایت ها اشتباه کردند بعد از انحلال شورا به جای اینکه بنویسند رییس سابق شورای اصلاح طلبان،نوشتند رییس شورای اصلاح طلبان.این برای برخی از دوستان ما سئوال پیش آورد.نمی دانم خدایی نکرده جایشان تنگ شد ، چه شد ،چه نشد ، در صورتی که من د این خصوص کامل توضیح دادم .در شبکه های اجتماعی کامنت گذاشتم ولی با این حال حرف و حدیث های فراوانی پیش آمد ، برخی از دوستان گفتند برویم از آن سایت شکایت کنیم و … و ما نیز دیدیم سکوت کنیم بهتر است.

 

رییس سابق شورای اصلاح طلبان استان گیلان شورای اصلاح طلبان را تلفیقی از شورای مشورتی و احزاب عنوان کرد که توانستند انتخابات را با موفقیت به پایان رسانند و گفت:در اینجا عرض می کنم ، اصلاح طلبان دو راه بیشتر ندارند.یا از فرمول سال ۸۴ استفاده می کنند . یعنی بر طبل انشقاق و نفاق می کوبند و بازی را به رقیب واگذار می کنند.و یا اینکه باز هم این دو شورا که هر دو وجود خارجی،ظرفیت اجتماعی و ظرفیت کاری دارند. باهم یکی می شوند و جمعی تشکیل می دهند و این انتخابات حساس تر از انتخابات مجلس را با پیروزی و موفقیت پشت سر می نهند.و بدانند که نقطه ی ضربه پذیری ما در انتخابات اخیر سهم خواهی هر یک از این دو شورا ست . اگر هر یک از این دو شورا سهم خواهی کنند ما انتخابات شورا های شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری را از دست خواهیم داد. … … … |

منبع:پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.