تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 22:41
کد خبر : 68896

تولید مسکن را از بورس بازی خارج می‌کنیم/ اختصاص تنها ۷ درصد منابع بانک‌ها به تسهیلات مسکن

تولید مسکن را از بورس بازی خارج می‌کنیم/ اختصاص تنها ۷ درصد منابع بانک‌ها به تسهیلات مسکن

جارستان به نقل از شفقنا؛ عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تولید مسکن را از بورس بازی خارج می‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر ما ۲۴ میلیون خانوار ایرانی داریم و تعداد مسکن ۲۸ میلیون است درحالی که بسیاری از خانواده‌ها فاقد مسکن هستند لذا عرضه باید نسبت به تقاضا بالاتر باشد. احمد دنیامالی

جارستان به نقل از شفقنا؛ عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تولید مسکن را از بورس بازی خارج می‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر ما ۲۴ میلیون خانوار ایرانی داریم و تعداد مسکن ۲۸ میلیون است درحالی که بسیاری از خانواده‌ها فاقد مسکن هستند لذا عرضه باید نسبت به تقاضا بالاتر باشد.

احمد دنیامالی در خصوص طرح دو فوریتی تامین مسکن ارزان، گفت: طرحی که به دنبال آن هستیم هم در کوتاه مدت هم بلند مدت می‌تواند حرکت مثبتی در جهت تامین مسکن ارزان برای متقاضیان باشد. پیش بینی ما این است که به طور متوسط بین ۹۰۰ تا ۱ میلیون واحد در سال نیازمند داریم؛ لذا به دنبال این هستیم که تغییر نگرشی در حوزه مسکن ایجاد شده و این بخش مهم را از بورس بازی خارج کنیم. بنابراین یکی از بحث های ما این است که زمین را به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌ها و انبوه سازان قرار دهیم که هزینه تامین زمین از بحث مسکن خارج شده و قیمت تمام شده مسکن پایین بیاید.

تولید مسکن را از بورس بازی خارج می‌کنیم

او در ادامه در خصوص واگذاری زمین برای تولید مسکن، اظهار کرد: ما زمین را به صورت واگذاری نخواهیم داشت بلکه به صورت اجاره ۹۹ ساله خواهد بود و این موضوع جلوی بورس بازی را خواهد گرفت. بحث بعدی تسهیلات مالی است که به دنبال این هستیم شرایطی را ایجاد کنیم که بانک مسکن بتواند تسهیلات مالی ارزان قیمت را با اقساط بلند مدت در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهد. این مساله شامل بانک‌های دیگر هم خواهد شد و تلاشمان این است که بانک‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد منابع خود را به سمت تولید مسکن بیاورند.

واگذاری زمین در این طرح به صورت اجاره ۹۹ ساله خواهد بود

بانک‌ها را موظف می‌کنیم ۲۵ درصد منابع خود را به سمت تولید مسکن بیاورند

دنیامالی تصریح کرد: طبق قانون، بانک‌های دیگر هم موظف هستند این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند ولی ما همچنان در این موضوع دچار خلاء هستیم و شاید فقط ۶ یا ۷ درصد منابع بانک‌ها به موضوع تسهیلات مسکن اختصاص پیدا کرده است و همین تسهیلات هم بسیار گران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که به دنبال اصلاح آن هستیم.

فقط ۶ یا ۷ درصد منابع بانک‌ها به تسهیلات مسکن اختصاص پیدا کرده است

او تفکیک زمین مسکن مهر را یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن دانست و گفت: از اتفاقات نادری که در حوزه مسکن مهر خصوصا در اطراف شهرهای بزرگ رخ داد و فضای مسکن را ملتهب کرد، تفکیک زمین‌ها بود درحالی که این تفکیک و واگذاری نباید اتفاق می‌افتاد و اگر این اتفاق رخ دهد همین مسکن مهر هم به سمت بورس بازی می‌رود که به نفع مسکن مهر نیست.

تفکیک زمین، مسکن مهر را به سمت بورس بازی می‌برد

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تامین مصالح ارزان را از دیگر موضوعات مهم در جهت تولید مسکن ارزان دانست و گفت: تامین مصالح ساختمانی ارزان از موارد مهم دیگر است که در دستور کار کمیسیون قرار دارد که منتظر هستیم دو فوریت آن تصویب شود و بعد روی جزئیات آن کار کنیم.

تامین مصالح ارزان در دستور کار کمیسیون قرار دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بعضا زمین ۵۰ درصد هزینه مسکن را تامین می کند لذا اگر زمین هایی که در خارج از محدوده شهرها، امکان مجموعه سازی وجود دارد به صورت رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد، قیمت تمام شده مسکن پایین می‌آید. حق هر خانوار ایرانی است که مسکن داشته باشند. در حال حاضر ما ۲۴ میلیون خانوار ایرانی داریم و تعداد مسکن هم ۲۸ میلیون است درحالی که بسیاری از خانواده‌ها فاقد مسکن هستند لذا همیشه باید عرضه نسبت به تقاضا بالاتر باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.