تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 14:01
کد خبر : 68545

نیاز فوری به اهدای خون گروه A مثبت در گیلان

نیاز فوری به اهدای خون گروه A مثبت در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: به اهدای خون مردم نوعدوست با گروه خونی A مثبت در استان نیاز فوری داریم. دکتر گیتی ایزدی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: اگر چه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است اما اکنون به گروه خونی A مثبت در استان گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: به اهدای خون مردم نوعدوست با گروه خونی A مثبت در استان نیاز فوری داریم.

دکتر گیتی ایزدی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: اگر چه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است اما اکنون به گروه خونی A مثبت در استان گیلان نیاز فوری داریم.

وی افزود : از مردم گیلان درخواست می شود تا برای اهدای خون در این گروه خونی و نجات بیماران نیازمند به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

ایزدی پور خاطر نشان کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان بیان داشت: سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.