تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1399 - 12:11
کد خبر : 67023

سال ۱۴۰۰ بهار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور است

سال ۱۴۰۰ بهار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه امسال این واحدها گفت: سال آینده بهار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در کشور است و تلاش ما بر ارتقا وضعیت و رونق این مراکز در راستای ارتقا آموزش ها و کمک به حوزه اشتغال است. علی

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه امسال این واحدها گفت: سال آینده بهار آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در کشور است و تلاش ما بر ارتقا وضعیت و رونق این مراکز در راستای ارتقا آموزش ها و کمک به حوزه اشتغال است.

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای مهارت استان گیلان در جمع خبرنگاران در استانداری درباه آموزشگاه های آزاد و تعطیلی آنها همانند سایر مراکز با شیوع ویروس کرونا افزود: سایه شکننده این پدیده بر همه بخش ها مستولی بوده و تمامی دنیا از این وضعیت خسارت دید و تبعات شیوع این ویروس محدود به بخش خاصی نیست و آموزشگاه های ما هم از این شرایط متاثر شده و بامشکلاتی مواجهند.

وی اظهار داشت: دولت به اقتضاء زمان و متناسب با توان و قابلیت کشور “با توجه به تحریم ها” برای جبران خسارت در بخش های مختلف مبالغی در نظر گرفته که آموزشگاه های آزاد مهارت های فنی و حرفه ای نیز از این چرخه خارج نیستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد و حدود ۶۰۰ مرکز ثابت دولتی در کشور فعال است، خاطر نشان کرد: پنج هزار ۷۰۰ کارگاه مهارتی با افزون بر ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی در آموزشگاه های خصوصی و مراکز دولتی فنی و حرفه ای در کشور فعال است.

این مسئول، ورودی کارآموزان را سالانه نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شامل بانوان و مردان عنوان و اضافه کرد: بیشتر کارآموزان در آموزشگاه های مهارتی کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی لیسانس به بالا هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان مقصد ملی ایران است، اظهار داشت: طبق گفته استاندار گیلان به طور متوسط هر ماه چهار میلیون نفر گردشگر به استان سفر می کنند که این فرصت طلایی و بی بدیل برای گیلان است.

وی عنوان کرد : برخی کشورها برای ۱۰ میلیون نفر گردشگر به منظور استحکام بخشی به اقتصاد ملی شان هدف گذاری کرده و بدون اتکا به نفت کشورداری می کنند در این راستا ما برای اینکه بتوانیم سرمایه های ارزشمند و کهن گیلان را احیاء کنیم و در خدمت گردشگران قرار دهیم به دپارتمان ملی مهارت بوم گردی در این استان فکر کردیم، گیلان می تواند نقش ملی را برای بوم گردی بازی کند.

جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز چهارشنبه در استانداری برگزار شد.

افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سوارکاری شمال غرب کشور، افتتاح کارگاه صنایع دستی و خدمات تغذیه در رشته های رستوران داری، کافی شاپ و قنادی، افتتاح نخستین مرکز آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان، بهره برداری از نخستین آموزشگاه آزاد الکترونیکی “نوع ب” گیلان، جلسه با نمایندگان روسای مراکز، مربیان و آموزشگاه های آزاد و امضاء تفاهمنامه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی از جمله برنامه های سفر ۲ روزه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به این استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.