تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 9:55
کد خبر : 64380

صید کیلکا از امروز در دریای خزر آغاز شد

صید کیلکا از امروز در دریای خزر آغاز شد

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر ایلدرم ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان امروز گفت: بهار هر سال به علت تخم ریزی و تولید مثل کیلکا، صید این گونه ماهی در دریای خزر ممنوع می‌شود. او با اشاره به از سرگیری صید کیلکا بعد از ۷۰ تعطیلی افزود: پیش بینی می‌شود

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر ایلدرم ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان امروز گفت: بهار هر سال به علت تخم ریزی و تولید مثل کیلکا، صید این گونه ماهی در دریای خزر ممنوع می‌شود.

او با اشاره به از سرگیری صید کیلکا بعد از ۷۰ تعطیلی افزود: پیش بینی می‌شود صیادان امسال ۶ هزار تن کیلکا از خزر صید کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: کاهش شناور‌های صید کیلکا مهمترین راهکارشیلات برای جلوگیری ازصید بی رویه این گونه ماهیان دریای خزر در چند سال گذشته است.

ایلدرم ، با اشاره به اینکه ۲۴۰ صیاد گیلانی با ۳۰ فروند شناور کیلکا صید می‌کنند، افزود:آنچوی، چشم درشت و معمولی ۳ گونه ماهی کیلکا دریای خزر است.

او با بیان اینکه ، صید کیلکا فقط درشب انجام می‌شود، تصریح کرد:صیادان با انداختن نور به داخل آب دریا موجب جمع شدن ماهیان کیلکا می‌شوند و با استفاده از تور این گونه ماهیان را صید می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.