تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 10:50
کد خبر : 63976

سینماهای گیلان با ۵۰ درصد ظرفیت شروع به کار می کنند 

سینماهای گیلان با ۵۰ درصد ظرفیت شروع به کار می کنند 

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: سینماها، سالن های کنسرت و تماشاخانه ها با توجه به اعلام بازگشایی پس از تعطیلی بیش از یکصد روزه بدلیل بحران کرونا، مکلف به آغاز کار با ظرفیت ۵۰ درصد هستند. سید امیر مصباح روز شنبه

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: سینماها، سالن های کنسرت و تماشاخانه ها با توجه به اعلام بازگشایی پس از تعطیلی بیش از یکصد روزه بدلیل بحران کرونا، مکلف به آغاز کار با ظرفیت ۵۰ درصد هستند.

سید امیر مصباح روز شنبه در این باره افزود: چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی ها، دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت و برای فروش بلیت، ورود و خروج به سینما و سالن نمایش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.
وی تاکید کرد: بازگشایی مراکز یادشده با رعایت همه پروتکل های بهداشتی انجام می شود؛ اما در نهایت این خود مردم هستند که با اهتمام و رعایت موارد تاکید شده، ضریب امنیت سلامت خود و خانواده خویش را ارتقاء می بخشند.
وی اظهار داشت: اجراهای تئاتر خیابانی نیز با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا» از هفته گذشته در گیلان آغاز شده و از یکم تیرماه سینماها و دیگر مراکز هنری به مرور بازگشایی می شوند.
با بروز بحران کرونا در گیلان فعالیت ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی دچار وقفه شده بود و جامعه هنری استان را در وضعیت شدید آسیب مالی قرار داد.
در استان گیلان ۱۰ سالن سینمایی در قالب ۹ سینما فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.