تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 18:26
کد خبر : 63685

فازدوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان وارد مدار بهره برداری شد

فازدوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان وارد مدار بهره برداری شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از اتصال فازدوم تصفیه خانه بزرگ به شبکه آب شرب استان خبر داد و گفت: با اتصال این تصفیه خانه و اتمام کارهای جزئی باقی مانده؛ ظرفیت تولید آب شرب استان در تیرماه افزوده خواهد شد. سید محسن حسینی عصر سه شنبه با اشاره

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از اتصال فازدوم تصفیه خانه بزرگ به شبکه آب شرب استان خبر داد و گفت: با اتصال این تصفیه خانه و اتمام کارهای جزئی باقی مانده؛ ظرفیت تولید آب شرب استان در تیرماه افزوده خواهد شد.

سید محسن حسینی عصر سه شنبه با اشاره به قطع بودن و یا افت فشار  آب طی ساعاتی از بامداد روز گذشته تا ظهر امروز در برخی شهرهای شرق گیلان به منظور اتصال فاز دوم تصفیه خانه به شبکه آب افزود: در حال حاضر  آب شرب بهداشتی و سالم برای این شهرها دوباره برقرار شده است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم شرق گیلان و روستاهای متاثر از این  قطع پمپاژ آب برای حدود ۲۰ ساعت گذشته از تحمل و صبوری آنان برای انجام این پروژه بزرگ قدردانی و تصریح کرد: تمامی تلاش ما آن است که مردم با کمترین تبعات منفی ناشی از این قطعی  روبرو شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا برای نقاط حساس همچون بیمارستان ها و مورد نیاز از ۲۰ تانکر آبرسانی استفاده شد که در کنار تانکرهای گیلان  بخشی از این تعداد از استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین،   اردبیل و مازندران به کمک آب و فاضلاب استان شتافتند.

  حسینی اضافه کرد: همچنین آب های بسته بندی که تهیه شده بود نیز به نقاط مورد نیاز  ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد:  با این اتصال و قرار گرفتن این تصفیه خانه در مدار بهره برداری طی ماه آینده (تیرماه) آب پایدار درشهرها و روستاهای متاثر این تصفیه خانه تا سال ۱۴۲۵ تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان شهرهای اطاقور، بندر کیاشهر، رودبنه، لاهیجان، لنگرود، شلمان و کومله، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، خمام و انزلی  را مناطق  بهره مند از افزایش ظرفیت آب مطمئن و پایدار عنوان و تصریح کرد: این کار بزرگی بود که با وجود  تمامی دشواری هایی که برکشورمان وارد می شود در  بخش آب استان گیلان انجام گردید.

بهمن سال۷۸ مدول اول این تصفیه خانه به بهره برداری رسید و از مردادماه سال ۹۳ عملیات اجرایی ساخت فاز دوم و بهینه سازی مدول اول این تصفیه خانه اجرایی گردید.

 با اتصال مدول دوم این تصفیه خانه، آب شرب بخش مرکزی و شرق استان از دو سد سپیدرود و شهر بیجار تامین می شود.

شهرهای بهره مند از راه اندازی این پروژه شامل شهرهای  اطاقور، بندر کیاشهر، رودبنه، لاهیجان، لنگرود، شلمان و کومله، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، خمام و انزلی هستند که با  بهره برداری از این پروژه سه هزار لیتر برثانیه تا پایان شهریورماه به تدریج به شبکه آب شرب استان افزوده خواهد شد.

 در حال حاضر ظرفیت فاز اول تصفیه خانه  آب شرب استان سه هزار لیتر بر ثانیه است.

امروزه ۹۹.۹۳درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.