تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 18:49
کد خبر : 63536

در جریان بازدید از مراکز خرید پیله تر ابریشم شهرستان های فومن و شفت عنوان شد؛ معاون استاندار گیلان: با حمایت از نوغانداران، صنعت ابریشم به رونق پیشین می‌رسد

در جریان بازدید از مراکز خرید پیله تر ابریشم شهرستان های فومن و شفت عنوان شد؛ معاون استاندار گیلان: با حمایت از نوغانداران، صنعت ابریشم به رونق پیشین می‌رسد

جارستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده و اثربخش برای احیاء نوغانداری در دولت تدبیر و امید، تاکید کرد که باید با تلاش مضاعف و حمایت از فعالان این عرصه، صنعت نوغانداری و پرورش ابریشم به رونق پیشین بازگردد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ آرش فرزام صفت امروز (دوشنبه)

جارستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده و اثربخش برای احیاء نوغانداری در دولت تدبیر و امید، تاکید کرد که باید با تلاش مضاعف و حمایت از فعالان این عرصه، صنعت نوغانداری و پرورش ابریشم به رونق پیشین بازگردد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ آرش فرزام صفت امروز (دوشنبه) با همراهی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرمانداران شفت و فومن و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مراکز خرید تضمینی پیله تر ابریشم این دو شهرستان همزمان با برداشت این محصول، بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات این مراکز قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان پس از جلسه بررسی راهکارهای حمایت از نوغانداران در شهرستان فومن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نگاه دولت برای تمام محصولات کشاورزی، رویکرد حمایتی است، گفت: در دوره‌ای تولید ابریشم در گیلان، ۵۰ برابر میزان فعلی بود که باید با تلاش مضاعف این صنعت به رونق گذشته برسد.

وی به نتایج و آثار مثبت اقدامات دولت تدبیر و امید پیرامون صنعت ابریشم اشاره کرد و افزود: در کمتر سالی با خرید تضمینی پیله تر روبرو بودیم و خوشحالیم که این محصول جایگاه خود را به طور مجدد پیدا کرده است.

فرزام صفت با تأکید بر این که تنها زمانی در توسعه نوغانداری موفق می شویم که کشاورز صلاح خود را نفع اقتصادی این محصول و در امر تولید ببیند، اظهار کرد: نباید ناامیدی را در میان کشاورزان گسترش داد و باعث دلسردی کشاورزان شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی بازار ابریشم خاطرنشان کرد: هدف ما فروش محصول به قیمت واقعی است و انتظار ما از تعاون روستایی این است که با ورود به بازار و خرید کافی، از این صنعت که با سرمایه بخش خصوصی به پیش می رود، حمایت کند.

استان گیلان قطب تولید پیله تر ابریشم در کشور محسوب می‌شود و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم ۳۳ هزار تومان تعیین شده است.

خرید تضمینی پیله تر ابریشم در چهار شهر لنگرود، رشت، فومن و شفت انجام می‌شود و امسال علاوه بر اینکه مرکز توسعه نوغانداری پیله‌های تر را خریداری می‌کند بخش خصوصی و تعاون روستایی گیلان نیز اقدام به خرید پیله تر از نوغانداران می کنند.

در دو سال گذشته توزیع تخم نوغان در میان نوغانداران کشور به ۴۶ هزار و ۱۰۰ جعبه رسیده که نشان دهنده افزایش استقبال نوغانداران بوده و تعداد بهره برداران نیز در این مدت از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار رسیده است.

امسال ۱۶ هزار و ۱۸۰ جعبه تخم نوغان معادل ۳۵ درصد کل تخم‌های نوغان توزیع شده در کشور در میان نوغانداران گیلانی توزیع شده که نوید افزایش میزان تولید پیله تر ابریشم در این استان را می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.