تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399 - 19:30
کد خبر : 63394

احساس امنیت اجتماعی اقتصادی و آرامش خاطر مهمترین محصول تامین اجتماعی

احساس امنیت اجتماعی اقتصادی و آرامش خاطر مهمترین محصول تامین اجتماعی

جارستان: طی یادداشتی از سوی روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان، کارکردهای تامین اجتماعی در جامعه تبیین گردید.به موجب تعریف تامین اجتماعی در مقاوله نامه شماره ۱۰۲ سازمان بین المللی کار ، تامین اجتماعی بمنزله حمایتی است که جامعه در قبال پریشانی های اجتماعی اقتصادی پدید آمده به واسطه قطع یا کاهش شدید درآمد

جارستان: طی یادداشتی از سوی روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان، کارکردهای تامین اجتماعی در جامعه تبیین گردید.
به موجب تعریف تامین اجتماعی در مقاوله نامه شماره ۱۰۲ سازمان بین المللی کار ، تامین اجتماعی بمنزله حمایتی است که جامعه در قبال پریشانی های اجتماعی اقتصادی پدید آمده به واسطه قطع یا کاهش شدید درآمد افراد براثر بیکاری ، بیماری ، بارداری ، ازکارافتادگی ، سالمندی ، قوت و همچنین افزایش هزینه های درمان و نگهداری خانواده به اعضای خود ارائه میدهد .

همانطور که مشاهده می شود مبنای تامین اجتماعی فراهم کردن خدمتی است که در شرایط خاصی موضوعیت می یابد . اگر مواردی که این تعریف مشخص کرده مرور شود بخش عمده ای از آنها در حوزه کاری سازمان تامین اجتماعی جای دارد . بدین ترتیب آنچه به عنوان اثر نهائی این خدمات مطرح میشود احساس رضایت خاطری است که درگیرندگان خدمت بوجود می آید .

علاوه براین باید توجه کرد که احساس رضایت خاطر ، تنها به زمان دریافت خدمت محدود نمی شود و اطمینان از برخورداری پوششی که در هنگام لزوم ، ارائه خدمت میکند نیز مهم خواهد بود .

به بیان دیگر سازمان تامین اجتماعی پوششی را فراهم میکند که فرد در برابر مخاطرات آتی زندگی احساس امنیت میکند . این مهم در کاهش تنش های اجتماعی و برقراری امنیت کلان اجتماعی نیز نقش عمده ای ایفا میکند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.