تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1395 - 17:31
کد خبر : 6297

حرم مطهر امام زادگان گیلان، میزبان سوگواران در تاسوعا و عاشورا

حرم مطهر امام زادگان گیلان، میزبان سوگواران در تاسوعا و عاشورا

جارستان-رئیس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: حرم مطهر امام زادگان و بقاع متبرکه استان در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان عزاداران حسینی است. محمد پورپیر روز  افزود: همه امام زادگان گیلان در شهرها و روستاها هر ساله میزبان عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی است و امسال نیز این

جارستان-رئیس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: حرم مطهر امام زادگان و بقاع متبرکه استان در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان عزاداران حسینی است.

محمد پورپیر روز  افزود: همه امام زادگان گیلان در شهرها و روستاها هر ساله میزبان عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی است و امسال نیز این مراسم به صورت ویژه در حرم مطهر امام زادگان استان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: هیات های عزاداری محله ها و مناطق مختلف گیلان با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه استان به عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) می پردازند.
وی بیان کرد: بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) و امام زاده هاشم در رشت، آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، آقا سیدمحمد سیاکلایه لنگرود، امام زاده قاسم و ابراهیم آستارا ، امام زاده ابراهیم شفت و امام زاده قاسم چولاب از جمله امام زادگان شاخص استان گیلان است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از عزاداران حسینی هستند.
وی یادآور شد: همچنین همزمان با ماه محرم، طرح سوگواری بصیرت عاشورایی با شعار هرگز از یاری دینم دست بر نخواهم داشت، در ۵۰۰ بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان به اجرا در آمد.
رئیس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری برنامه های سوگواری در اجرای این طرح تصریح کرد: برنامه های مختلف فرهنگی نیز با هدف تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا در امام زادگان بقاع متبرکه گیلان برگزار می شود.
بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه در استان گیلان فعال است.

خبرنگار ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.