تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 خرداد 1399 - 11:01
کد خبر : 62272

ملخ مراکشی از زیان‌آورترین آفت‌های کشاورزی گیلان

ملخ مراکشی از زیان‌آورترین آفت‌های کشاورزی گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ملخ از زیان‌آورترین آفت‌های محصولات کشاورزی در گیلان ملخ است. محمد ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران گفت: حمله آفت ملخ های زیان‌آور محصولات کشاورزی به شهرستان های گیلان در حال کنترل است. وی از مقابله با حمله آفت ملخ‌های زیان آور محصولات

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ملخ از زیان‌آورترین آفت‌های محصولات کشاورزی در گیلان ملخ است.

محمد ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران گفت: حمله آفت ملخ های زیان‌آور محصولات کشاورزی به شهرستان های گیلان در حال کنترل است.

وی از مقابله با حمله آفت ملخ‌های زیان آور محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در گیلان۲۰ هزار و ۷۵۷ هکتار دیده‌بانی و کانون‌یابی این آفت صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: در این راستا سطح آلودگی بیش از ۱۰ هزار هکتار و با مصرف ۱۶۵۹ لیتر سم در سطح ۷۱۱۰ هکتار مبارزه، گزارش شده است.

محمدی با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در مبارزه با ملخ مراکشی است، افزود: سطح آلودگی در شهرستان‌ های رودبار، سیاهکل، رودسر به ترتیب ۱۰ هزار هکتار، ۶۶ هکتار و ۱۱۰ هکتار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه یکی از زیان‌آورترین آفت‌های محصولات کشاورزی در گیلان ملخ است، تصریح کرد: این آفت ابتدا از گیاهان مرتعی سپس غلات(گندم، جو و …)، حبوبات(عدس، ارزن، شبدر، یونجه و…) و سپس از سایر سطوح سبز و درختان مثمر و غیر مثمر اطراف محل زندگی تغذیه می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.