تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 19:30
کد خبر : 62241

مدیرکل ارتباطات گیلان خبر داد؛ فراخوان ارائه تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای فناورانه

مدیرکل ارتباطات گیلان خبر داد؛ فراخوان ارائه تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای فناورانه

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: طرح «بوم واره» به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه خرد آماده و در آن تلاش شده تا پیمودن مسیر توسعه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر در اختیار کسب‌وکارها قرار گیرد. فرزاد توکلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: طرح «بوم واره» به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه خرد آماده و در آن تلاش شده تا پیمودن مسیر توسعه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر در اختیار کسب‌وکارها قرار گیرد.

فرزاد توکلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای فناورانه خرد، اظهار کرد: طرح «بوم واره» با ابتکار سازمان فناوری اطلاعات و همکاری و همراهی صندوق نوآفرینی و به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه خرد آماده و در آن تلاش شده تا این توشه راه برای پیمودن مسیر توسعه ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر در اختیار کسب‌وکارها قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح با سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی بخش دولتی و خصوصی به پنج هزار استارت آپ از شرکت‌های مشمول طرح نوآفرین که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند در قالب ارائه خدمات پایه‌ای کسب و کارها حمایت می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به شرکت‌های نرم افزاری که می‌توانند از این تسهیلات حمایتی استفاده کنند، افزود: مجموعه خدمات میزبانی، پردازش و ذخیره‌سازی، خدمات کیف پول مشترک، خدمات نرم‌افزارهای حسابداری و اداری، خدمات درگاه پرداخت اینترنتی، خدمات تبلیغاتی، خدمات پایش و تحلیل، خدمات توزیع محصول، خدمات امنیت سایبری و داده، خدمات تیم‌سازی، خدمات آزادسازی داده‌های دولتی، خدمات مشاوره حقوقی، خدمات اپلیکیشن و نوتیفیکیشن از جمله خدماتی است که مشمول این طرح هستند.

توکلی گفت: در حال حاضر این بسته خدمات پایه‌ای کسب‌ وکارها به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای هر شرکت در نظر گرفته شده است. این بسته به صورت مشارکت عمومی- خصوصی (۵۰-۵۰) است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی و برای بخش نوپا و نوآور ارائه می‌شود؛ به نحوی که در حدود نیمی از هزینه‌ها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و نیمی نیز توسط دولت جبران خدمت می‌شود.

مدیرکل ICT استان اضافه کرد: در این طرح شرکت‌های استفاده‌کننده از خدمات می‌توانند در یک بازار رقابتی (توسط تامین‌کنندگان مختلف و بزرگ کشور) به انتخاب تامین‌کننده خدمات خود اقدام کنند. به این ترتیب همکاری دولت نیز با گروه‌ها یا شرکت‌هایی خواهد بود که از اقبال بیشتر جامعه برخوردار باشند. تا از این طریق امید می‌رود منابع حمایتی دولت به صورت بهینه به کسب ‌وکارهایی که نیاز دارند، تخصیص یابد.

وی ادامه داد: متقاضیان برای استفاده از این خدمات می‌بایست با مراجعه به سامانه ایران نوآفرین به آدرس https://irannoafarin.ir نسبت به به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.