تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 18:07
کد خبر : 62226

کشف و ضبط ۶۵۰ رشته دام غیرمجاز در بندر کیاشهر

کشف و ضبط ۶۵۰ رشته دام غیرمجاز در بندر کیاشهر

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره پارک ملی خشکی، دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت: از آغاز فصل مهاجرت آبزیان تاکنون ۶۵۰ رشته از انواع دام های غیر مجاز در رودخانه سفیدرود این منطقه کشف و ضبط شد. ابراهیم غلامی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه کشف این تعداد رشته دام غیر مجاز توسط ماموران یگان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره پارک ملی خشکی، دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت: از آغاز فصل مهاجرت آبزیان تاکنون ۶۵۰ رشته از انواع دام های غیر مجاز در رودخانه سفیدرود این منطقه کشف و ضبط شد.

ابراهیم غلامی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه کشف این تعداد رشته دام غیر مجاز توسط ماموران یگان حفاظت پارک ملی بوجاق صورت گرفته افزود: لاکش ، تور زیر آبی و سالیک از انواع ادوات و تورآلات غیر مجاز کشف شده در منطقه پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر است.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز تعداد ۶۰ نفر از متخلفان شناسایی و با تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی هرگونه صید و شکار در پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر را اکیدا ممنوع دانست و تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت این پارک ، با گشت های شبانه روزی خود و با هوشیاری کامل با متخلفان برخورد قانونی خواهند داشت.

غلامی خاطر نشان کرد: رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین زیستگاه ماهیان غضروفی و انواع ماهیان استخوانی ، پس از طی مسیر ۶۷۰ کیلومتری با عبور از قلب پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به دریای خزر می رسد .

به گفته وی همه ساله در فصل مهاجرت ابزیان ( اوایل اسفندماه) این رودخانه با چالش صیادان غیر مجاز روبرو می شود که در صورت سهل انگاری در حفاظت از آن ، بقای ذخائر رودخانه ای و دریایی شدیدا تهدید می شود.

پارک ملی بوجاق بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه ، نخستین پارک ملی خشکی و دریایی ثبت شده در ایران است که ۳ هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

این شهرستان دارای ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر است و حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود نیز از این منطقه می گذرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.