تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 10:05
کد خبر : 62205

نامه اعتراضی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص نحوه ی بازگشایی مجدد دانشگاه

نامه اعتراضی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص نحوه ی بازگشایی مجدد دانشگاه

جارستان: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتدای نارضایتی‌های جست و گریخته دانشجویان به بستر ناهماهنگ، ناموزون و گاها ناکارآمد ایجاد شده توسط مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بطور مرتب پیگیر اتفاقات و تصمیم گیری های بالادست بوده است. انجمن اسلامی به دلیل وجود نهادی همچون شورای صنفی، که در رأس رسیدگی

جارستان: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتدای نارضایتی‌های جست و گریخته دانشجویان به بستر ناهماهنگ، ناموزون و گاها ناکارآمد ایجاد شده توسط مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بطور مرتب پیگیر اتفاقات و تصمیم گیری های بالادست بوده است.

انجمن اسلامی به دلیل وجود نهادی همچون شورای صنفی، که در رأس رسیدگی به مسائل صنفی دانشجویان قرار دارد، به منظور احترام به تلاش این عزیزان و جلوگیری از موازی‌کاری، بطور موقت از ورود مستقیم به این موضوع خودداری کرد. اما وقتی مشاهده شد برنامه ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها (البته ناقص) در کمتر از یک هفته به شروع کارآموزی و کارورزی دانشجویان، در اختیار ایشان قرار داده شد، سکوت را جایز نشمردیم و نامه‌ای که محتوای آن بازتابی از مشکلات دانشجویانی‌ست که در این مدت ما را امین خود دانسته و از ما خواستند که صدای آنان باشیم، خطاب به ریاست دانشگاه نوشتیم که رونوشتی از آن نیز خدمت جناب آقای دکتر نمکی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی ارسال شد.

شرح نامه بدین صورت می باشد:

باسم الله الحق

دکتر ارسلان سالاری ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان

با سلام و عرض تسلیت بمناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب (ره)، نظر به بازگشایی مجدد دانشگاه‌‌ها در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ و حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی، نبود امکانات کافی و برنامه‌ریزی دقیق و مدون به منظور جلوگیری از ابتلای این عزیزان به ویروس کرونا موجب تاسف و تامل است.
بدینوسیله مراتب اعتراض دانشجویان به وضع موجود را به استحضار جناب عالی می‌رسانیم.

با وجود اینکه تنها ۴ روز تا بازگشایی دانشگاه باقی مانده همچنان بطور دقیق مشخص نیست دانشجویان کدام ورودی از رشته های مختلف در تاریخ مذکور باید در دانشگاه حضور پیدا کنند. همچنین نحوه اسکان، تغذیه و سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان نیز در هاله‌ای از ابهام است و باعث سردرگمی آنها شده. این در حالی است که دانشگاه طی اطلاعیه‌ای تا تاریخ ۱۳ خرداد به دانشجویان ساکن خوابگاه مهلت داده تا در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه اتاقشان را تخلیه کنند. کدام دانشجویان؟ اگر منظور فقط آن ۵۰ درصدی که قرار نیست در خوابگاه اسکان داشته باشند است چرا مشخصا اشاره نشده آن دسته کدام یک از دانشجویان را شامل می‌شود؟ اگر هم منظور همه‌ی دانشجویان است آیا حضور این تعداد احتمال آلودگی مجدد خوابگاه و انتقال ویروس بین آنها را افزایش نخواهد داد؟ این موضوع بدون شک موجب ایجاد یک منطقه خطر در جایی که قرار است محلی امن برای دانشجویان باشد خواهد شد. خطرات انتقال بیماری به خانواده و بستگان دانشجویان را نیز نمی‌توان نادیده گرفت زیرا بسیاری از آنها برای جمع آوری وسایل به کمک فرزندانشان خواهند آمد. هشدار می‌دهیم این بی‌برنامگی‌ها، تصمیمات کم دقت و کار‌های دقیقه نودی می‌تواند منجر به فاجعه‌ای غیرقابل جبران شود. پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه حتی اگر به قیمت تاخیر در بازگشایی دانشگاه تمام شود برنامه‌ای دقیق و شفاف که همه جوانب را در نظر گرفته و ضامن سلامتی دانشجویان است طراحی و اجرا کند.

واضح است مادامی که درمان قطعی بیماری کوید ۱۹ پیدا نشده، خطر اوج گیری مجدد آن نیز وجود دارد. توصیه‌های متخصصین داخلی و خارجی در خصوص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دستها و… نیز این امر را تایید می‌کند. حال سوال اینجاست که اگر میزان خطر در مکان‌های عمومی آنقدر بالاست که برای حضور در آنجا چنین توصیه‌هایی می‌شود حضور دانشجویان رشته‌های مختلف در مراکز بهداشتی و درمانی که قطعا پر ریسک‌تر نیز هست فرستادن آینده‌سازان این مرز و بوم به کام مرگ نیست؟
آقای دکتر؛ حفاظت از دانشجویان وظیفه‌ی شماست. برای رسیدن به برنامه‌‌ای کم هزینه‌تر و کم دردسرتر روی جان فرزندان ایران آزمون و خطا نکنید. این دانشجویان امانت‌های گران‌بهایی هستند که حراست و پرورش آنها به شما سپرده شده. شنیدن سخنانی مبنی بر اینکه دانشگاه تامین تجهیزات لازم را تضمین نمی‌کند و دانشجویان باید خودشان به هزینه شخصی یا با کمک خیرین لوازم بقا در دل خطر ابتلا را تهیه کنند بسیار درد آور و موجب حسرت است و انسان را به فکر فرو می‌برد که آیا مسئولین محترمی که چنین اظهاراتی می‌کنند خود را مسئول خدمتگزاری و انجام وظایفشان می‌دانند؟ و اگر اینگونه نیست چرا همچنان این جایگاه را اشغال کرده‌اند؟ دانشگاه باید خود را موظف بداند تا زمانی که خطر ابتلا به ویروس کرونا به صفر نرسیده است برای تک تک دانشجویان تجهیزات کافی تهیه کرده، در زمان مناسب و در شرایط کاملا ایمن آنرا در اختیار آنها قرار دهد‌. اگر جز این باشد زحمات و رشادت‌های کادر درمان برای چیرگی نسبی به این بیماری در کمتر از چند روز به باد خواهد رفت و شاهد اوج گیری مجدد آن خواهیم بود. لذا این مهم را مسئولیت خود بدانید و با بهانه‌های مختلف از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

در آخر با توجه به موارد ذکر شده و تعطیلات آخر هفته لازم است در فرصت کوتاه باقیمانده تدابیر لازم را اتخاذ و برنامه‌‌ی دقیقی برای بازگشایی دانشگاه تهیه نمایید. در غیر این صورت به نظر می‌رسد بهتر باشد این امر به وقت مناسب‌تری موکول گردد تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.