تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 - 14:46
کد خبر : 62127

سالانه بیش از ۳ هزار تن شیر در رضوانشهر تولید می شود

سالانه بیش از ۳ هزار تن شیر در رضوانشهر تولید می شود

جارستان مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: سالانه بیش از ۳ هزار تن شیر در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود. مسعود رزاقی روز سه شنبه اظهار داشت : رضوانشهر با دارا بودن ۳ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت روزانه بطور متوسط ۱۳ تن، سالانه بیش از ۳ هزارتن شیر تولید و

جارستان مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: سالانه بیش از ۳ هزار تن شیر در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مسعود رزاقی روز سه شنبه اظهار داشت : رضوانشهر با دارا بودن ۳ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت روزانه بطور متوسط ۱۳ تن، سالانه بیش از ۳ هزارتن شیر تولید و روانه بازار های مصرف می کند.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی های دامداران در سطح این مناطق، بیان کرد: تعداد ۳ تعاونی در خصوص توزیع نهاده های دامی در این شهرستان فعال هستند که عبارتند از تعاونی های دامداران، گاومیش داران و تعاونی عشایری که در خدمت امور مربوط به دامداران عزیز هستند.

ایشان افزود: رضوانشهر و پره سر دارای ۶۰۰ واحد دامی سنگین، کوچک و بزرگ می باشد و جمعیت دامی در این شهرستان بیش از ۲۰ هزار رأس شامل گاو دو رگ، گاو بومی و اصیل، حدود ۵ هزار رأس گاومیش و ۱۵۰۰ رأس تک سمی شامل اسب، قاطر ، اسب خزر است.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر افزود: برای افزایش درآمد و اصلاح نژاد دام، تعداد ۵ واحد تلقیح مصنوعی نیز در این شهرستان فعال هستند.

رزاقی در ادامه با اشاره به ظرفیت شهرستان در زمینه تولید گوشت سفید نیز گفت: رضوانشهر و پره سر دارای ۱۷۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید سالیانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰تن گوشت سفید می باشد که بخشی از نیاز بازار مصرف کشور را تأمین می کنند.

وی همچنین گفت: ۳ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۰ هزار قطعه مرغ مادر و تولید بیش از ۵ میلیون تخم نطفه دار و بالغ بر ۳ میلیون جوجه گوشتی در سال در این مناطق فعال هستند.

مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر با اشاره به جوجه کشی صنعتی نیز گفت: ۱ واحد جوجه کشی صنعتی به ظرفیت ۱ میلیون در هر دوره در روستای آقاجان محله رضوانشهر فعال می باشد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش به نام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.