تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 22:00
کد خبر : 61626

پلمب اصناف بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی در آستارا ادامه دارد

پلمب اصناف بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی در آستارا ادامه دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: ۳۰۰ واحد صنفی پرخطر و غیرضرور در سه ماه گذشته پلمب شده‌است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، تعطیلی کسبه ادامه خواهد داشت. سامان ساسانیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد:

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: ۳۰۰ واحد صنفی پرخطر و غیرضرور در سه ماه گذشته پلمب شده‌است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، تعطیلی کسبه ادامه خواهد داشت.

سامان ساسانیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: رستوران ها باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بازرسی نیروهای شبکه بهداشت، انتظامی و اتاق اصناف از بازار تشدید شود.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا کمتر از ۱۰ نفر است و هرچند مشکلات تنفسی، سردرد، تب و احساس ناتوانی و سرگیجه علائم کرونا هستند اما در مبتلایان جدید علائمی مانند اختلال بویایی و چشایی، اسهال و مشکلات گوارشی نیز دیده می شود و مردم در صورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنند.

معاون فرماندار آستارا گفت: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها الزامی است و در آزمون دانش آموزان پایه دوازدهم، رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متری، ضدعفونی مکان آزمون و استفاده از ماسک و دستکش مدنظر باشد.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور را درگیر خود کرده، در کشور ما نیز باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شده و حضور دانش آموزان در کلاس ها اختیاری است و پایه های متوسطه فقط برای آزمون های نهایی در مدارس حاضر خواهند شد؛ پیش از شیوع کرونا، ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا مشغول تحصیل علم بودند.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.