تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399 - 15:11
کد خبر : 61261

فعالیت پایگاه های انتقال خون گیلان در تعطیلات عید فطر

فعالیت پایگاه های انتقال خون گیلان در تعطیلات عید فطر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون استان در تعطیلات عید فطر در شیفت صبح برای خونگیری فعال است. گیتی ایزدی پور روز یکشنبه در این باره افزود: پایگاه های انتقال خون در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر طی این روزها برای

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون استان در تعطیلات عید فطر در شیفت صبح برای خونگیری فعال است.

گیتی ایزدی پور روز یکشنبه در این باره افزود: پایگاه های انتقال خون در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر طی این روزها برای خونگیری از مراجعان دارای شرایط لازم فعال است.

وی اظهار داشت: این پایگاه ها از ساعت ٣٠ : ٨ تا ١٣ آماده خدمت رسانی است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.