تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 17:40
کد خبر : 60961

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان: مسئولان شمال کشور از ورود جمعیت گسترده در تعطیلات عید فطر نگران هستند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان: مسئولان شمال کشور از ورود جمعیت گسترده در تعطیلات عید فطر نگران هستند

جارستان: عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس، بابیان اینکه مسئولان شمال کشور از شیوع مجدد کرونا درپی ورود جمعیت گسترده‌ای در تعطیلات عیدفطر نگران هستند از رئیس‌جمهور خواست تا اختیاراتی به استانداران بدهد که بتوانند محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال کنند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد نگرانی مسئولان استان‌های شمالی

جارستان: عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس، بابیان اینکه مسئولان شمال کشور از شیوع مجدد کرونا درپی ورود جمعیت گسترده‌ای در تعطیلات عیدفطر نگران هستند از رئیس‌جمهور خواست تا اختیاراتی به استانداران بدهد که بتوانند محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد نگرانی مسئولان استان‌های شمالی کشور از شیوع مجدد بیماری کرونا در پی ورود موج جدیدی از مسافران برای تعطیلات عید فطر به این مناطق، گفت: آزادسازی باید آغاز شود تا اقتصاد کشور فلج نشود، اما اینکه بعد از تحقق این مهم جمعیت گسترده‌ای به سمت شمال کشور حرکت کنند، این منطقه را آسیب‌پذیر و دچار نقصان می‌کند.

رئیس‌جمهور برای فعالیت اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها در تعطیلات عیدفطر تدبیری بیندیشد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه همه مسئولان شمال کشور نگران ورود جمعیت مسافران به این منطقه در تعطیلات عید فطر هستند، ادامه داد: لازم است رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا برای فعالیت اقامتگاه‌ها، تفرجگاه‌ها و رستوران‌ها به ویژه در مناطق شمال کشور که در ایام تعطیلات عید فطر با موجی از جمعیت مسافر مواجه می‌شوند، تدبیری بیندیشد و به استانداران اختیاراتی بدهد که بتوانند متناسب با شرایط روز برای اعمال محدودیت ورود مسافران تصمیم‌گیری کنند.

مردم با سفر به استان‌های شمالی به کام مرگ می‌روند

وی تصریح کرد: بی‌تردید ورود جمعیت زیادی از مسافران در ایام تعطیلات عید فطر به منطقه جنوب دریای خزر و استان‌های شمالی کشور باعث تشدید شیوع بیماری کرونا در این مناطق خواهد شد.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: اگر تعدادی از مسافران ناقل ویروس کرونا باشند نه تنها مردم ساکن در استان‌های شمالی، بلکه سایر مسافران را هم در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار می‌دهند، بنابراین سفر به این منطقه جفا در حق اعضای خانواده‌هایی است که به شمال کشورسفر کنند، همچنین مدافعان سلامت و کادر درمانی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند کرد.

وی افزود: هم‌اکنون از ۱۶ شهرستان استان‌های شمالی کشور تنها ۲ شهرستان دارای وضعیت سفید بوده و ۴ شهرستان در حال بررسی است، بنابراین ۷۰ درصد شهرستان‌های شمالی دارای وضعیت سفید نیستند، به همین دلیل سفر به آنها به کام مرگ رفتن است.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عادی شدن آمار فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در بین مردم، یادآور شد: متاسفانه در شرایط کنونی در خوشبینانه‌ترین حالت روزانه ۵۰ نفر در اثرابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و این امر در حالی برای مردم عادی شده است که حتی فوت یک هموطن هم دردآور است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخوردهای قهری همچون ورود پلیس برای ممانعت از سفر مردم به استان‌های شمالی نمی‌تواند موثر واقع شود، تاکید کرد: استانداران باید از این اختیار برخوردار باشند که در جهت رعایت مسائل فرهنگی سلامت متناسب با آمار ورودی و خروجی مسافران در شرایط اضطراری و در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش، میزان امکانات درمانی و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا با اعمال محدودیت برای استفاده از امکانات رفاهی به منظور کاهش آمار مسافران اقدام کنند./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.