تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 19:21
کد خبر : 60698

انجام بیش از ۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی صومعه سرا

انجام بیش از ۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی صومعه سرا

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان صومعه سرا گفت: ۹هزار و ۸۸۸مورد بازرسی از واحد های صنفی و صنعتی در سال۹۸ در این شهرستان انجام گرفته است . محمد نیک صفت روز دوشنبه اظهارداشت: از بازرسی های مذکور ۴۰۴ فقره پرونده تخلف شامل احتکار گرانفروشی و کم فروشی ، قاچاق

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان صومعه سرا گفت: ۹هزار و ۸۸۸مورد بازرسی از واحد های صنفی و صنعتی در سال۹۸ در این شهرستان انجام گرفته است .

محمد نیک صفت روز دوشنبه اظهارداشت: از بازرسی های مذکور ۴۰۴ فقره پرونده تخلف شامل احتکار گرانفروشی و کم فروشی ، قاچاق ، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت تشکیل شده است .
وی با اشاره به اینکه ارزش پرونده های مذکور ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال است افزود: کالاهای کشف شده در بخش قاچاق کالا و تاریخ گذشته در مورد انواع موادغذایی و سیگار ودر بخش احتکار کالا ها شامل لاستیک و ماسک می باشد .
وی در ادامه یاداور شد: در امر بازرسی و نظارت ۲۰۰مورد گشت مشترک با ادارات داشته ایم که تعداد ۴۸واحد صنفی پلمب شده اند .
نیک صفت در ادامه با اشاره به اینکه سامانه ستاد خبری به صورت شبانه روزی فعال بوده است افزود: شهروندان ۳۲۸مورد گزارش در سال گذشته به این سامانه ارسال کرده اند .
رئیس اداره صنعت معدنتمعدن تجارت شهرستان صومعه سرا اظهارداشت: در بخش بازرگانی داخلی ۳۸۰تن شکر ویژه ماه محرم و ماه رمضان و تنظیم بازار توسط مباشران جذب و بین واحد های صنفی و تولیدی و تعاونی ها جهت توزیع مردمی تحویل و پخش گردید .
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵هزار جلد دفترچه های دانش آموزی جذب و توزیع شده است افزود:
۲۳۷مورد بازرسی مشترک با سازمان تامین اجتماعی صومعه سرا در خصوص قالیبافان داشتیم که در این رابطه ۱۲۳نفر تذکر کتبی و۳۸ نفر لغو قرار داد شدند .

وی با اشاره به اینکه در شهرستان صومعه سرا معدن فعال وجود ندارد اظهارداشت:
در قالب ساماندهی رودخانه تعداد ۶مجوز حمل مصالح مازاد از لایروبی براساس مجوز ساماندهی طی واریز حقوق دولتی صادر گردید .
وی در ادامه افزود: طی این مدت با گشت مشترک با نیروی انتظامی ۴فقره پرونده برداشت غیر مجاز کشف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت صومعه سرا در ادامه با اشاره به اینکه ۱۹ اتحادیه و ۷هزار واحد صنفی در حال فعالیت هستند افزود:
۶۳۵ فقره پروانه کسب عادی ایثارگری در شغل های مختلف صادر و تعداد ۷انتخابات اتحادیه به صورت الکترونیکی برگزار شده است .
نیک صفت در ادامه اظهار داشت: ۱۸۰ واحد نانوایی دولتی پز با سهمیه ماهانه ۱۸هزار و ۶۱۰کیسه آرد و ۷۵ واحد آزادپز با سهمیه ماهانه ۱۰هزار و ۵۰۰ کیسه آرد در شهرستان صومعه سرا مشغول پخت نان هستند .

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در آن ۱۹ اتحادیه با حدود ۷هزار واحد صنفی وغیر صنفی مشغول فعالیت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.