تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 16:12
کد خبر : 60689

سوداگران سلامت اعمال قانون می شوند

سوداگران سلامت اعمال قانون می شوند

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پلمب یک واحد غیرمجاز بسته بندی الکل در استان خبر داد و گفت: با سوداگران سلامت مردم که با سوء استفاده از شرایط بوجودآمده در ایام کرونا دست به اقدامات غیرقانونی می زنند برخورد قاطع و قانونی می شود. فرهاد دلق پوش

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پلمب یک واحد غیرمجاز بسته بندی الکل در استان خبر داد و گفت: با سوداگران سلامت مردم که با سوء استفاده از شرایط بوجودآمده در ایام کرونا دست به اقدامات غیرقانونی می زنند برخورد قاطع و قانونی می شود.

فرهاد دلق پوش روز دوشنبه اظهار کرد: طی سه ماه اخیر برخی سوداگران سلامت مردم با سوءاستفاده از شرایط بوجودآمده در ایام کرونا مشابه این شرکت غیرمجاز، دست به اقدامات غیرقانونی زدند که در همین راستا، تیمی متشکل از نمایندگان ادارات تعزیرات ، مرکز بهداشت و دستگاه امنیتی با محوریت و دبیری حراست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اقدام به رصد، پیگیری و پلمب مراکز غیرمجاز تولیدات فاقد استاندارد و مجوزهای لازم در استان می کنند.
وی با بیان جزئیات بیشتری از واحد پلمب شده غیر مجاز الکل در استان افزود: این واحد ، الکل را از استان های دیگر وارد و بدون نظارت علوم پزشکی، به صورت زیرزمینی مواد ضدعفونی تولید و در استان توزیع می کرد.
وی ادامه داد: طبق برآورد اولیه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو و به استناد فاکتورهای مکشوفه و اقرار متهم ارزش کالاهای توزیع شده حدود ۱۳ میلیارد تومان برآورد شده است که البته این مهم نیاز به بررسی بیشتر پرونده دارد.
دلق پوش میزان برآورد اولیه الکل مصرف شده را حدود ۳۳۰ هزار لیتر عنوان و بیان کرد: پس از کشف این واحد غیرمجاز در طبقه چهارم یک واحد تجاری در شهر رشت با دستور مقام قضایی واحد فوق پلمب، و متهم بازداشت و پرونده در اختیار اداره کل تعزیرات قرار گرفته است.

طی سه ماه گذشته برخی سوداگران سلامت مردم با سوءاستفاده از شرایط بوجودآمده در ایام کرونا مشابه این شرکت غیرمجاز، دست به اقدامات غیرقانونی زدند که با آنها برخورد قاطع و جدی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برخورد قاطع با چنین تخلفاتی را ضروری عنوان و تاکید کرد: مردم استان در صورت مشاهده چنین مواردی، بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۲۴ این سازمان و ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند.

حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است که ۱۴ واحد صنعتی برای تولید انواع ژل، محلول و مایع ضد عفونی کننده و شوینده و ماسک در استان فعالیت می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.