اهانت همسر خواننده لسآنجلسی به ساحت امیرالمؤمنین (ع) و پاسخ محسن چاووشی به او
جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ محسن چاووشی، خواننده پاپ کشورمان به پست اهانتآمیز همسر خواننده لسآنجلسی در شب قدر، با واکنشهای حمایتی کاربران همراه شد. شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) و لیلهالقدر، محسن چاووشی خواننده موسیقی پاپ ایران پستی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و
جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ محسن چاووشی، خواننده پاپ کشورمان به پست اهانتآمیز همسر خواننده لسآنجلسی در شب قدر، با واکنشهای حمایتی کاربران همراه شد.
شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) و لیلهالقدر، محسن چاووشی خواننده موسیقی پاپ ایران پستی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نوشت: «با یدالله و با تیغ علی ذوالفقار؛ سینه گردنکشان اذن دهد میدرم”.
پس از انتشار این پست، مهشید برومند، همسر ابراهیم حامدی، خواننده ایرانی خارجنشین که با نام هنری «ابی» به فعالیت در این عرصه میپردازد، در اینستاگرام خود به بیت درج شده در پست چاووشی اهانت کرد و او را عربپرست خواند. او با گرفتن ژست میهنپرستی، به برخی اتفاقات اخیر همچون سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و در انتهای متن طولانی خود اینطور به محسن چاووشی حمله کرد:
«دیدن این بیت بر صفحه یک آرتیست نفس را در سینه حبس میکند… «با یدالله و با_تیغ علی ذوالفقار _سینه گردنکشان _اذن دهد میدرم»… از مجموعه کلمات این بیت بوی تعفن عقب ماندگی و وحشیگری میبارد». این در حالی است که همسر او (ابی) و چند خواننده لسآنجلسی دیگر، مدتی پیش در عربستان کنسرت اجرا کردند؛ کشوری که دستان دولتمردانش به خون هزاران زن و کودک بیگناه یمنی و بحرینی و سوری آلوده است.
بیشتر بخوانید:
کودکان یمنی از صدایت میترسند آقای خواننده!
از خوش رقصی برای سعودیها تا کودک آزاری در آهنگ مستهجن ساسی مانکن
در ادامه، محسن چاووشی، اهانت به مقام امیرالمومنین علی (ع) را تاب نیاورد و ضمن پاسخ به مهشید برومند، سفر تعدادی از خوانندگان لسآنجلسی به عربستان را به یادشان آورد. چاووشی با قلمی متفاوت و معنادار نوشت:
« تعفن! رایحهی تخمیر است که قهقههزنان میپیچد به مشام و جیبهایِ بیگناه و البته بیچاره گوشهای عربدهخواه
تعفن!
کج فهمی است و روخوانی
و هیجان لحظهای دیده شدن
و البته شنیده شدن
غیرِ جغرافیای بد مستِ پُرعربده
و کفشهای طلا یادمان باشد
آن دو جفت، دوازده اعدامی بود
زیر پای شما به عربستان.
اگر طلاست نعلینتان،
ما هنوز رختمان عزاست
به سبزی و نان زندهایم
البته بدون بیخندانِ رفسنجان.
عربده نکش شبه ماه!
کمی آرام بتیغان
بیا اینجا
و کمی مزه کن پوستِ شیر را
کمی بخوان و اندکی گوش باش
جای نوشیدن و چرخیدن.
من از تو داغ ترم
ادای داغ در نکن
که شمشیرِ ذوالفقارِ من
مست میدان است
و آماده به گردنکشان
جیب بُران
و عربده کشان …
و البته
یاد عربده کشی دیگر افتادم متعارف
همان که پشیمان است
«مثل سگ»
و افتخار میکند
به کاباره
و شهامتِ تهران ندارد!
یا علی…»
پس از واکنش خواننده پاپ کشورمان، مهشید برومند مجدداً در دفاع از خود و همسرش پستی به اشتراک گذاشت و ضمن توهین دوباره به چاووشی، او را با القاب زشت و توهینآمیز خطاب کرد و کارهای خیرخواهانه او در آزاد کردن زندانیان را فخرفروشی و ریاکاری خواند. در ادامه این جدال مجازی، ابی، خواننده لسآنجلسی هم وارد میدان شد و خطاب به چاووشی حرفهایی زد و بخشی از ترانهای را که چاووشی در وصف امیرالمؤمنین خوانده بود با لحنی تمسخرآمیز زمزمه کرد. به گواه کاربران توییتر او در این صحبت چند دقیقهای حالت عادی نداشت و گویا پس از مصرف مشروبات الکلی در مقابل دوربین حاضر شده و چند کلامی در این باره حرف زده بود.
حالا نوبت به کاربران فضای مجازی رسیده بود تا پس از این جدال، هشتگ #محسن_چاووشی را داغ کنند و اهانتهای همسر این خواننده لسآنجلسی به امیرالمؤمنین علی (ع) را، آن هم در شبهای قدر و همزمان با روزهای عزاداری برای اولین امام شیعیان، بیپاسخ نگذارند. برخی از کاربران سفر اخیر تعدادی از خوانندگان خارجنشین به عربستان و اجرای کنسرت برای بنسلمان را یادآوری و عنوان کردند که اگر این خوانندگان حامی حقوق مردم ایران بودند اقدام به برگزاری کنسرت در عربستان سعودی نمیکردند.
برخی نیز در حمایت از چاووشی برآمدند و مطالب مطرحشده درباره او بهویژه درباره اجرا نکردن کنسرت را توهینآمیز خواندند. در ادامه تعدادی از واکنشهای کاربران به درگیری لفظی مهشید برومند و محسن چاوشی در فضای مجازی را مشاهده میکنید:
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰