سازش ۷۰ درصدی در پروندههای ارجاعی به مراکزمشاوره انتظامی گیلان
جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون؛ ۷۰ درصد از پروندههای ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری استان منجر به صلح و سازش شده است. سردار عزیزاله ملکی یکشنبه شب در این مورد افزود: از طریق این مشاوره ها به اشخاص کمک میشود که اهداف خود را
جارستان به نقل از ایرنا؛ فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون؛ ۷۰ درصد از پروندههای ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری استان منجر به صلح و سازش شده است.
سردار عزیزاله ملکی یکشنبه شب در این مورد افزود: از طریق این مشاوره ها به اشخاص کمک میشود که اهداف خود را مشخص کنند، تصمیمگیری مناسب داشته و مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.
وی خدماتی که در مرکز و دوایر مشاوره کلانتری های استان ارائه میشود را شامل مشاوره خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، روانی، شغلی، اقتصادی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و روانسنجی عنوان و تصریح کرد: هدف از تأسیس مراکز مشاوره، ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشهها و زمینههای بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش بار انتظامی و قضائی پلیس و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴۴ نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتریهای استان مراجعه کردهاند .
به گفته وی، از این تعداد، ۸۲ نفر به مرکز مشاوره و ۷۶۲ نفر نیز با مراجعه به دوایر مشاوره کلانتریها از خدمات مشاوره بهرهمند شدهاند.
سردار ملکی تصریح کرد: از بین مراجعان، ۳۷۵ نفر به عنوان شاکی و یا پرونده ارجاعی از دستگاه قضائی یا یگانهای انتظامی و ۳۸۷ نفر نیز به صورت خود معرف و بدون شکایت از فردی خاص و برای دریافت خدمات مشاورهای به این دوایر مراجعه داشته اند.
وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری از ۳۷۵ پرونده ارجاعی، ۲۶۶ پرونده معادل ۷۰ درصد پروندهها به صلح و سازش منجر شده است.
وی عنوان کرد: مشکلات خانوادگی با ۴۶ درصد، مشاوره پیش از ازدواج با ۱۴ درصد، مشکلات روانی ۱۱ درصد، مشاوره فردی ۷ درصد، بیشترین میزان مراجعات به مرکز مشاوره و نیز مشکلات خانوادگی با ۴۰ درصد، مشکلات حقوقی با ۲۴ درصد و نزاع و درگیری با ۱۹ درصد بیشترین میزان مراجعان به دوایر مشاوره کلانتریها را به خود اختصاص داده است.
فرمانده انتظامی گیلان همچنین با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره پلیس گیلان در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: این مرکز به منظور کاهش آسیبهای روحی و روانی ناشی از این بیماری و افزایش احساس آرامش در جامعه، نسبت به ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری به خانوادهها و افراد آسیبدیده اقدام کرد.
وی ارسال پیامکهای آموزشی به شهروندان، درج مطالب آموزشی در فضای مجازی، تهیه بروشور و فصلنامه در زمینه روانشناسی و مقابله با استرس ناشی از کرونا را ازجمله این اقدامات در راستای گامهای مؤثری در بهداشت روانی شهروندان عنوان کرد.
فرمانده انتظامی گیلان یادآور شد:مرکز و دوایر مشاوره کلانتریهای منتخب استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاورهای در زمینههای مختلف به شهروندان هستند .
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰