تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 11:22
کد خبر : 57460

اجرای طرح تجهیز و نوسازی در۶۰۰ هکتار اراضی آستانه اشرفیه

اجرای طرح تجهیز و نوسازی در۶۰۰ هکتار اراضی آستانه اشرفیه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۶۰۵ هکتار از زمین های زیر کشت برنج این شهرستان خبر داد. حمیدرضا سلیمانی روز شنبه با اشاره به اینکه اجرای این طرح از آبان ماه سال گذشته در روستاهای کیسم، جویکل، سالستان، تجن، پایین رودپشت، کینچاه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۶۰۵ هکتار از زمین های زیر کشت برنج این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی روز شنبه با اشاره به اینکه اجرای این طرح از آبان ماه سال گذشته در روستاهای کیسم، جویکل، سالستان، تجن، پایین رودپشت، کینچاه و ماشک سپهداری آغاز شده است، افزود: تجهیز و نوسازی اراضی این روستاها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پانزدهم اردیبهشت امسال به پایان می رسد.

وی سطح اراضی شالیکاری این شهرستان را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام کرد و گفت : از این میزان حدود ۱۸ هزار هکتار قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی را دارند ضمن آنکه تاکنون اجرای این طرح در بیش از ۸ هزار هکتار از شالیزارهای منطقه به انجام رسیده است.

به گفته سلیمانی، اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی از سال ۷۴ در این شهرستان آغاز شده ضمن آنکه طرح مطالعاتی و نقشه برداری حدود ۴ هزار هکتار از اراضی منطقه نیز تهیه شده که در صورت اختصاص اعتبار، این طرح در این وسعت هم عملیاتی می شود.

وی بهبود فعالیت های بخش کشاورزی، توسعه بخش مکانیزاسیون برنج، سهولت کار، آبرسانی مطلوب تر به مزارع، ایجاد جاده های بین مزارع، دسترسی آسانتر به اراضی، کاهش هزینه های تولید، جلوگیری از هدر رفت آب را از جمله اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی دانست.

وی عنوان کرد : اجرای این طرح در اراضی باقی مانده شهرستان از اولویت ها و سیاست های جهاد کشاورزی است.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل زراعی جدید گفت: تاکنون شخم اولیه در ۸۲ درصد از اراضی زیر کشت برنج شهرستان اجرایی شده و ۶۷ درصد اراضی نیز کار خزانه گیری به انجام رسیده است.

وی آستانه اشرفیه را یکی از قطب های اصلی تولید برنج در استان دانست و گفت : نشاء برنج همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه در اراضی این منطقه آغاز می شود و هاشمی، علی کاظمی، حسن سرا، گوهر و … به عنوان ارقام مهم برنج تولیدی این مناطق به شمار می رود.

سلیمانی افزود: برداشت برنج در اواسط مردادماه در اراضی این منطقه آغاز می شود و بطور میانگین سالانه حدود ۱۰۲ هزار تن شلتوک برنج در این شهرستان تولید می شود که از این میزان حدود ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.