تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 20:22
کد خبر : 57068

دامداران گیلان روزگار سختی می‌گذرانند

دامداران گیلان روزگار سختی می‌گذرانند

جارستان به نقل از ایسنا: مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: به دلیل نبود نقدینگی لازم و همچنین سایه شوم کرونا دامداران استان به سختی روزگار می‌گذرانند. با بیان اینکه ۷۲ هزار نفر از دامداران گیلان عضو این اتحادیه هستند که این روزها روزگار سختی را از نظر معیشتی سپری می‌کنند، گفت: به طور متوسط روزانه

جارستان به نقل از ایسنا: مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: به دلیل نبود نقدینگی لازم و همچنین سایه شوم کرونا دامداران استان به سختی روزگار می‌گذرانند.

با بیان اینکه ۷۲ هزار نفر از دامداران گیلان عضو این اتحادیه هستند که این روزها روزگار سختی را از نظر معیشتی سپری می‌کنند، گفت: به طور متوسط روزانه ۱۲۰ تن شیر در گیلان تولید می‌شود که اگر مشکلات دامداران حل نشود، شاهد کاهش تولید شیر در استان خو اهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر برای تولید هر لیتر شیر در استان ۳۲۰۰ تومان هزینه می‌شود، این در حالیست که هر لیتر شیر ۲۲۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود.

یوسفی ادامه داد: بدهی میلیاردی کارخانجات لبنی استان به دامداران از دیگر مشکلات این قشر آسیب دیده است که موجب شده با نبود نقدینگی مواجه شوند.

وی تصریح کرد: در بیشتر موارد دامداران با هزینه کردن درآمدهای خود از دیگر بخش‌ها نظیر کشاورزی، تاکنون توانسته‌اند دامداری خود را سرپا نگه دارند اما ادامه این روند برای بسیاری از دامداران استان سخت شده است.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: در حال حاضر صاحبان کارخانجات لبنی بیش از ۵ میلیارد تومان به دامداران استان بدهکارند.

وی با اشاره به اینکه به فصل گرما نزدیک می‌شویم و امید می‌رود، مصرف شیر در استان افزیش یابد تا دامداران مجدا مجبور به معدوم کردن شیردام هایشان نشوند، خاطرنشان کرد: در آغازین روزهای شیوع کرونا و بسته شدن برخی از راه‌های ارتباطی برخی از دامداران نتوانستند شیر دامها به را به فروش برسانند و با از بین بردن شیرها با ضررهای مالی زیادی مواجه شدند.

یوسفی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با حمایت های جدی از دامداران توسط مسئولین مربوطه، هرچه سریعتر برای نجات دامداری گیلان تدابیر خاص اندیشیده شود، تصریح کرد: سایه شوم کرونا اقتصادی دامداران را با مشکلات جدی روبرو کرده است و برای حفظ اشتغال افراد فعال در این صنعت لازم است گامهای اساسی برداشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.