تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 11:43
کد خبر : 50889

بازدید از ۹ هزار و ۶۹۷ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوراکی و آشامیدنی در گیلان

بازدید از ۹ هزار و ۶۹۷ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوراکی و آشامیدنی در گیلان

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بازدید ۹ هزار و ۶۹۷ مرکز تهیه، توزیع، فروش، حمل و نقل مواد خوراکی و آشامیدنی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آبان ماه سال جاری، خبر داد. دکتر فردین مهرابیان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گویی اختصاصی با

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بازدید ۹ هزار و ۶۹۷ مرکز تهیه، توزیع، فروش، حمل و نقل مواد خوراکی و آشامیدنی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آبان ماه سال جاری، خبر داد.

دکتر فردین مهرابیان – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گویی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ عمکرد معاونت بهداشتی دانشگاه را در آبان ماه سال جاری تشریح کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت؛ در آبان ماه سال جاری، از ۹ هزار و ۶۹۷ مرکز تهیه، توزیع، فروش، حمل و نقل مواد خوراکی و آشامیدنی توسط بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه بازدید بعمل آمد.

دکتر مهرابیان در ادامه با بیان اینکه در اجرای نظارت و کنترل بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، فروش و حمل و نقل مواد خوراکی، آشامیدنی یک هزار و ۹۲۸ کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد توقیف و معدوم شد، گفت؛ در این خصوص تعداد ۱۳۷ مورد از متصدیان متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب که سیصدو پنج مورد اخطار نواقص بحرانی و غیر بحرانی و تعداد ۴۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نیز به علت عدم رفع نواقص بهداشتی، برابر ضوابط تعطیل شدند، افزود: در خصوص کنترل بهداشتی شبکه های آب آشامیدنی شهری و روستایی نیز ۸۲۰ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و ۲۷ هزار و ۵۲۲ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و ۱۱۳۶ مورد نمونه میکروبی آب نیز، انجام شده است.

دکتر مهرابیان در پایان، چهل مورد بازرسی از بیمارستان هاو مراکز آموزشی درمانی و ۱۴۳ مورد بازدید مشترک انجام گرفته با سایر ادارات، همچنین بازدید از چهل مرکز پرتو پزشکی دولتی و خصوصی را از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آبان ماه سال جاری عنوان کرد./ ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.