تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آبان 1398 - 16:09
کد خبر : 48842

رشد ۲۸ درصدی حمل ونقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا

رشد ۲۸ درصدی حمل ونقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: طی هفت ماه گذشته ۱۹۲ هزار و ۲۹۵ تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا حمل شده که این میزان نسبت به ۱۵۰ هزار و ۴۳۰ تن مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد رشد داشته است. جارستان_ غلامحسین ولدی، در زمینه بار و ترانزیت پایانه ریلی آستارا افزود: میزان واردات

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال ۲ گفت: طی هفت ماه گذشته ۱۹۲ هزار و ۲۹۵ تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا حمل شده که این میزان نسبت به ۱۵۰ هزار و ۴۳۰ تن مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد رشد داشته است.

جارستان_ غلامحسین ولدی، در زمینه بار و ترانزیت پایانه ریلی آستارا افزود: میزان واردات کالا طی مدت هفت ماه امسال در پایانه ریلی آستارا ۹۸ هزار و ۸۰۰ تن بوده که نسبت به ۶۵ هزار و ۵۲ تن مدت مشابه پارسال رشد ۵۲ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای ترانزیتی  و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده و کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا می باشد.

وی بیان کرد: طی مدت هفت ماه امسال ۵۹ هزار ۱۵۳ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا صادر شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال ۲ افزود: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت کالا در مدت هفت ماه امسال در پایانه ریلی آستارا ۳۴ هزار و ۳۴۲ تن بوده که نسبت به ۱۷ هزار و ۹۸۲ تن مدت مشابه پارسال رشد ۹۱ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.