تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 20:03
کد خبر : 47134

جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم

جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم

میر شمس مومنی زاده در نشست شورای کشاورزی شهرستان رشت ، کشاورزی را محور اصلی توسعه اقتصاد استان دانست و افزود : این استان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و زمین های حاصل خیز ، شرایط مطلوبی را برای کشاورزی بخصوص تولید برنج دارد و باید دو موضوع کمی و کیفی در

میر شمس مومنی زاده در نشست شورای کشاورزی شهرستان رشت ، کشاورزی را محور اصلی توسعه اقتصاد استان دانست و افزود : این استان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و زمین های حاصل خیز ، شرایط مطلوبی را برای کشاورزی بخصوص تولید برنج دارد و باید دو موضوع کمی و کیفی در کشاورزی مورد توجه جدی دست اندرکاران این بخش قرار بگیرد.
وی یکی از راههای کاهش هزینه تولید و ایجاد رغبت میان شالیکاران را مکانیزه کردن کشاورزی دانست و گفت : امسال برای کاهش هزینه تولید ۱۲ میلیارد و۵۰۰میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.
فرماندار رشت تصریح کرد : امسال در ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رشت کلزا کشت می شود.
مومنی زاده افزود : تامین آب زراعی یکی از نیازهای اساسی کشاورزان در تولید برنج است و در این زمینه امسال ۵هزار هکتار از آب بندانهای شهرستان رشت برای استفاده چند منظوره بهسازی می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت هم در این نشست گفت : ۲ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی ۱۱۳ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال در گیلان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
مسعود اسدی پرور افزود : رشت ۶۲ هزار هکتار شالیزار دارد که از این اراضی امسال ۲۸۰هزار تن و ۱۶۰هزار تن برنج سفید استحصال شده که این آمار ۸ درصد از برنج تولیدی کشور است.
وی تصریح کرد : امسال هزارو ۴۶۰ تن بذر اصلاح شده برای افزایش بهره وری، در بین کشاورزان شهرستان رشت توزیع شد که این رقم معادل ۳۰ درصد بذر مورنیاز کشاورزان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی را از مهمترین تهدیدات کشاورزی این شهرستان دانست و گفت : برخی از دهیاران اقدام به صدور پروانه ساخت در اراضی کشاورزی می کنند که مشکلات زیادی را در حوزه کاربری اراضی بوجود آورده است.
مریم حسینی رئیس موسسه تحقیات برنج کشور هم در این نشست از کشت ۳ رقم جدید برنج بنام رش ، انام و تیسا در استان های گیلان و مازندران خبر داد و گفت : این ارقام علاوه بر مقاومت بالا در برابر کم آبی و آفت ساقه خوار برنج از افزایش محصول هزارو ۲۵۰کیلویی نسبت به سایر ارقام برخوردار است.
مدیر کل جذب سرمایه گذاری و اقتصادی استانداری گیلان هم در این نشست گفت : بهسازی و بهره برداری از آب بندانها برای استفاده چند منظوره و همچنین تامین آب زراعی کشاورزان از مهمترین برنامه های این اداره کل برای توسعه کشاورزی در گیلان است.
یونس رنجکش افزود : امسال ۹هزار هکتار از آب بندانهای استان برای بهره برداری در زمینه های کشاورزی ، پرورش ماهی ، گردشگری و برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها بهسازی می شود.

جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت + آلبوم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.