تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 11:47
کد خبر : 43550

آئین های سنتی ازدواج در آستارا به نمایش گذاشته شد

آئین های سنتی ازدواج در آستارا به نمایش گذاشته شد

جارستان :جشنواره آئین های سنتی ازدواج با هدف ترویج آسان این سنت حسنه و با حضور عروس و داماد نمادین با لباس های محلی و عاری از تشریفات زائد، در آستارا برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان شامگاه سه شنبه در این آئین در

جارستان :جشنواره آئین های سنتی ازدواج با هدف ترویج آسان این سنت حسنه و با حضور عروس و داماد نمادین با لباس های محلی و عاری از تشریفات زائد، در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان شامگاه سه شنبه در این آئین در حضور شهروندان و گردشگران در طرح سالمسازی سفیر امید ساحل آستارا گفت: با گسترش زندگی ماشینی، آسیب های اجتماعی روند صعودی به خود می گیرد و خیران حوزه ازدواج در امور خیر و ترویج ازدواج آسان کوتاهی نکنند. 

هاشم اسماعیلی افزود: دولت، مسئولان و خیران با ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تقویت آموزه های دینی، مروج ازدواج آسان و آگاهانه باشند و حمایت از سازمان های مردم نهاد برای تربیت جوانان کارآمد، ترویج ازدواج آسان و ساماندهی امور جوانان از ماموریت های اداره کل ورزش و جوانان است. 

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این آئین گفت: به مناسبت سالروز پیوند حضرت علی (ع) و فاطمه (س)، نمایشگاه فرهنگی شامل صنایع دستی و آموزش مهارت های زندگی توسط دستگاه های متولی در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان دایر شد. 

وحید خاصی پور اضافه کرد: با فراهم شدن ساز و کار ازدواج آسان و بهنگام و تشکیل خانواده برای جوانان، بسیاری از مشکلات اجتماعی و انحراف های اخلاقی از بین می رود و متولیان امر به تسهیل ازدواج جوانان توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: ازدواج های سنتی دور از تشریفات انجام می شد اما امروزه فرهنگ های نادرستی نظیر تشریفات نامعقول و مهریه های سنگین، رایج شده است و باید با تشکیل کارگروه های تخصصی، موانع ازدواج آسان شناسایی و رفع شود.

در این آئین، عروس و داماد نمادین با لباس های محلی و سوار بر اسب حضور یافتند و همراهان آنها با حمل آئینه و شمعدان و توزیع شیرینی، شور و حال خاصی به جشنواره بخشیدند و داماد در بلندی قرار گرفت و از بالای سر عروس، چند عدد سیب را به سمت تماشاگران پرتاب کرد. 

اجرایی موسیقی، مسابقه و تجلیل از اعضای سازمان مردم نهاد بانوان خلاق جوان آستارا از بخش های دیگر این آئین بود. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.