تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 2:03
کد خبر : 41380

پیش از انتخاب شهردار جلسات ویژه‌ای با آقایان حاج محمدی و جذب در منطقه طرشت تهران داشتم/ در شهرداری رشت برخی افراد مانند یکی از مشاورین آقای نصرتی بدون حضور حقوق های آنچنانی دریافت می‌کنند/ آقای جذب یکی از مخالفین انتصاب من بود/شهرداران گذشته شهرداری را به مرز ورشکستگی رساندند

پیش از انتخاب شهردار جلسات ویژه‌ای با آقایان حاج محمدی و جذب در منطقه طرشت تهران داشتم/ در شهرداری رشت برخی افراد مانند یکی از مشاورین آقای نصرتی بدون حضور حقوق های آنچنانی دریافت می‌کنند/ آقای جذب یکی از مخالفین انتصاب من بود/شهرداران گذشته شهرداری را به مرز ورشکستگی رساندند

جارستان: حرف و حدیث ها پیرامون انتصاب معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری رشت در روزهای اخیر به اوج رسید، ظاهرا شهردار رشت پیش از انتصاب فردی را برای انتصاب در این حوزه درنظر داشته و حتی رایزنی هایی را در این خصوص انجام داده بود اما پس از حضور در جایگاه شهرداری

جارستان: حرف و حدیث ها پیرامون انتصاب معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری رشت در روزهای اخیر به اوج رسید، ظاهرا شهردار رشت پیش از انتصاب فردی را برای انتصاب در این حوزه درنظر داشته و حتی رایزنی هایی را در این خصوص انجام داده بود اما پس از حضور در جایگاه شهرداری روند اتفاقات به گونه ای رقم خورد که حاج محمدی از انتصاب گزینه مدنظر خود صرف‌نظر کرد. درخصوص این حواشی به وجود آمده با شاهین کلانتری فردی که گفته می‌شود گزینه مدنظر شهردار برای جایگاه معاونت بوده گفتگویی داشتیم که در ادامه از نظر می گذرانید:

 

لطفاً ضمن معرفی رزومه‌ای کوتاه از خودتان را بفرمایید و اینکه بگویید سابقه دوستی شما با آقای حاج محمدی به کجا بر می گردد؟

بنده شاهین کلانتری هستم، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته عمران تحصیل کردم، شهرداری ناحیه۲ منطقه ۲۲ تهران، معاون مدیرکل نظارت و ارزیابی شهرداری تهران، شهردار ملارد و مدیرکل روابط عمومی-بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان مدیریت بحران کشور را در کارنامه دارم و البته در فضاهای متعددی در سطوح مختلف در زمینه مدیریت شهری فعالیت داشته ام.

حدود پنج ماه است که آقای حاج‌محمدی را می‌شناسم و قبل از انتخاب ایشان توسط شورای محترم شهر رشت جلسات ویژه‌ای با آقای دکتر حاج محمدی به اتفاق آقای حجت جذب در منطقه طرشت تهران داشتم. اغلب موضوعات جلسات همفکری تخصصی در ارتباط با مدیریت شهری برای آینده ای روش شهر رشت بوده است.

 

آیا آقای شهردار همانطور که فرموده‌اید قبل از تصدی شهرداری رشت به شما قول و وعده داده بودند؟

بنده چندین بار با اصرار و پا فشاری آقای حاج محمدی جهت همکاری با ایشان در جلسات شرکت داشتم و تاکید ایشان این بود که در صورت اخذ رای شورای محترم و انتصاب بعنوان شهردار اینجانب را برای قائم مقامی خود با انتصاب در پست معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منصوب نمایند که بنده به وی عرض کردم در من ذره ای نقاق و فساد نیست و همشه با همه فساد و رانت در هر سطح مبارزه کردم و تسلیم متعرضین به بیت المال نشدم و لطفا اصرار نکنید و بعد از شروع بکار مانع خدمت صادقانه و علمی ام شود اما ایشان گفتند هدف و برنامه‌شان با من یکی است که طی دعوت نامه رسمی در مراسم معارفه ایشان شرکت نموده و با اصرار ایشان در روز ۲۶ خرداد ماه وارد دفتر کار شهردار شدم. ایشان طی در خواستی از شهرداری تهران تقاضای ماموریت بنده را داشتند و در اولین جلسه شورای معاونین پس از موافقت ضمنی حراست کل و معاونت منابع انسانی شهرداری تهران مرا بعنوان قائم مقام خود و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی به اعضای شورای معاونین معرفی و طی مکاتبه ای در خواست انتصاب را به شورای اداری استان فرستادند هرچند شورای اداری ذیل تبصره ۵ ماده۱۱ آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداری ها مصوب ۱۳۸۱ تعریف شده و با توجه به لغو شدن اکثر مفاد آیین نامه فوق از سوی رئیس مجلس و آرای دیوان عدالت اداری دیگر اعتباری ندارد! آقای مهاجر مدیر محترم منابع انسانی در حال پیگیری موضوع انتصاب بودند که شهردار محترم دستور استرداد مکاتبات مربوطه را با نگرانی از افراد پشت پرده را دادند و …

 

به نظر شما دلیل رفتار آقای حاج محمدی فشار کدام اعضای شورا بود؟

احتمالا با توجه به مذاکره ای که با آقای جذب داشتم یکی از مخالفین ایشان بودند و در این ارتباط مسائلی وجود دارد که به دلایلی امکان بیان نیست. البته شهردار محترم از افراد دیگری که از مقامات هستند بدون ذکر نام یاد کردند و آن پیام را در واتس آپ برایم ارسال نموند و بنده هم پاسخ ایشان را دادم.

در اینجا لازم می‌دانم بگویم فشارها برای جلوگیری از انتصابم زمانی شروع شد که بنده از یکم تیرماه رسما در دفتر معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شروع به کار کردم و حسب دستور شهردار شروع به بررسی علت عدم حضور ۱۲ تن از پرسنل شهرداری که ظاهرا بدون‌ حضور و فعالیت در شهرداری و با احکام ماموریتی حقوق بالایی نسبت به سایر پرسنل زحمتکش دریافت می‌کردند، کردم. یکی از این ۱۲ نفر آقای مسعود حاج نصرالهی مشاور آقای نصرتی شهردار سابق و مامور از شهرداری قزوین با دریافت ۱۰ حقوق و اضافه کاری حداکثر!!؟؟ بودند. جهت اطلاع مخاطبان شما عرض می‌کنم در سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی نمی شود مامور را بیش از یک ماه به سازمان دیگر مامور کرد.

 

آیا ایشان فقط در مورد شما تحت فشار قرار گرفته یا موارد دیگری هم وجود دارد؟

یکسری از مسائل جوسازی های مرتبط با ماجرای انتصاب آقای علی تهم بوده که موجب عزل سرکار خانم قدیمی و افزایش فشارها در مساله انتصاب اینجانب گردید. اما از اینکه شهردار در انتصاب دیگران تحت فشار بوده اطلاع دقیقی ندارم البته لازم به ذکر است امکان ماموریت یکی از همراهان آقای شهردار به دلایل قانونی از جمله قراردادی بودن در بخش خصوصی میسر نبود.

 

برخی شنیده‌ها خبر از حذف شما از گروه تلگرامی شهرداری با دستور ایشان میدهند، چنین اتفاقی صحت دارد؟

حذف اینجانب از گروه تلگرامی همکاران شهرداری حتما با دستور و تهدید بوده و باید ادمین محترم اشخاص را معرفی نمایند.

 پیش بینی شما از آینده آقای دکتر حاج محمدی در رشت چیست؟

مدیریت که با حس مالکیت مدیر بر منابع انسانی و تهدید و ارعاب و تضییع حق و تمارض باشد محکوم به شکست است. شهرداری رشت در دفاع از حقوقش خودش مظلوم و بی پشتوانه است.

 نظر شما در خصوص رشت چیست و آیا پیامی برای مردم رشت دارید؟

شهرداران گذشته شهرداری را به مرز ورشکستگی رساندند به طوری که بودجه سال۹۸شهرداری رشت کمتر از بدهی های معوقه آن است این بزرگترین انحراف از بوجه های سالهای گذشته و فاقد بودن عملیات مالی شهرداری در گذشته است که می طلبید دستگاه‌های نظارتی به این مهم ورود می کردند.

شهرداری باید با تشکیل اتاق فکرهای محلی راه مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را هموار نموده و یک رویای به ظاهر دست نیافتنی را با کار و تلاش دستیافتی نماید رشت می تواند به یکی از توریستی ترین شهرهای آسیایی تبدیل شود.

اما شهروندان رشت بسیار مودب، دانا و خوش رو و شهر رشت خود پتانسیل عظیم است، از مردم شریف شهر تقاضای عاجزانه دارم تا از شهرداری و پرسنل خدومش حمایت کنند.

در پایان لازم می‌دانم این نکته را عرض کنم که من شاهین کلانتری بنگر راده شمال ایران و یک ایرانی مسلمانم و عاشق مردم شریف سرزمین همیشه بهارم، تاکنون فساد در من راه نفوذی نداشت و با برنامه ریزی، تدبیر و بهره گیری از دانش و فن وظایفم را انجام داده و دلسوزانه کوچکترین خدمتگزار ملت ایرانم. چه مدیر باشم چه کارشناس و چه معلم دانشگاه، ذره ای از بیت المال جز حقوق ماهیانه ام در زندگی ام مصرف نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.