تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 13:35
کد خبر : 40912

کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان یک کتابخانه استاندارد است

کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان یک کتابخانه استاندارد است

جارستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کتابخانه شهید باهنر لاهیجان را یکی از کتابخانه های استاندارد گیلان دانست و خاطرنشان کرد: این کتابخانه در سه طبقه و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید. پریسا کرمی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان، با اشاره به جایگاه کتاب و

جارستان:

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کتابخانه شهید باهنر لاهیجان را یکی از کتابخانه های استاندارد گیلان دانست و خاطرنشان کرد: این کتابخانه در سه طبقه و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

پریسا کرمی در مراسم بهره برداری از طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان، با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی و لزوم گسترش فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه ها، اظهار کرد: کتابخانه ها باید مکان امنی برای حضور اقشار مختلف مردم باشند.

وی شهرستان لاهیجان را دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی دانست و افزود: لاهیجان همواره یکی از کاندیداهای پایتخت کتاب کشور بوده و می توان از این شهر به عنوان شهر کتاب و کتابخوانان یاد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ادامه داد: شهرستان لاهیجان در حوزه تامین فضای مطالعاتی از شهرستان های برخوردار استان محسوب می شود، اما ما در شهر لاهیجان نیازمند ایجاد کتابخانه عمومی هستیم تا به نیاز روزافزون مردم در این حوزه پاسخ دهیم و از ظرفیت های فرهنگی آن استفاده بیشتری ببریم.

کرمی یکی از طرح های مهم اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در حوزه تامین فضای مطالعاتی در شهرستان لاهیجان را طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر دانست و گفت: کار مطالعاتی طرح تکمیل کتابخانه عمومی شهید باهنر از سال ۹۰ و فاز اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شده است.

وی هزینه کل پروژه را حدود ۷۶۰ میلیون تومان برآورد کرد و یادآور شد: از این مبلغ ۴۶۰ میلیون تومان توسط اعتبار تملک شهرستان، ۱۶۷ میلیون تومان توسط انجمن کتابخانه ها و یکصد میلیون تومان توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی تامین شده است.

این مسئول فرهنگی کتابخانه شهید باهنر را یکی از کتابخانه های استاندارد گیلان دانست و خاطرنشان کرد: این کتابخانه شامل بخش کودک و نوجوان، بخش مخزن و نشریات، سالن وی.آی.پی و سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان است که در سه طبقه و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

ذبیح الله نیکفر، نماینده شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دهه اخیر به فراخور دوران بر امر اقتصادی تاکید فرمودند، اظهار کرد: علیرغم همه فشارها و تنگناهای اقتصادی، هنوز خیرینی وجود دارند که اقدام به ساخت بناهای فرهنگی می کنند و این جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر پیوست فرهنگی به ویژه در عرصه اقتصاد، خاطرنشان کرد: اگر اقدامات ما پیوست فرهنگی نداشته باشد، تولیدات ما هم بازار هدف مناسب را پیدا نخواهد کرد.

نماینده لاهیجان در مجلس با بیان اینکه بدون دانش و آگاهی نمی توانیم در عرصه تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم، گفت: کتاب و کتابخوانی بهترین ابزار در عرصه فرهنگی است. متاسفانه امروز هشتادمین کشور از حیث سرانه مطالعه هستیم و تیراژ کتاب های ما از سه هزار جلد در دهه ۶۰ به ۵۰۰ جلد رسیده است.

نیکفر شاخص های کتابخوانی را زیبنده مردم فرهنگی ایران ندانست و یادآور شد: بی تردید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ارکان جامعه را مستحکم می کند.

وی با اشاره به اهدای کتابخانه ۳۵ هزار جلدی دکتر میرمجلسی، استاد تمام گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، عنوان کرد: بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان سومین مجموعه آموزشی، فنی و تخصصی کشور است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شمسی موسوی واجارگاه، خیر کتابخانه ساز و شهردار لاهیجان تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.