تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 10:22
کد خبر : 39605

ایتالیا «قانون بکهام» مخصوص به خود را تصویب می کند

ایتالیا «قانون بکهام» مخصوص به خود را تصویب می کند

 دولت ایتالیا در صدد است تا با تصویب قانونی جدید، تسهیلات مالیاتی قابل توجهی را به عنوان انگیزه برای جذب بازیکنان خارجی بزرگ فراهم کرده و آنها را به سری آ بکشد. ایتالیا قصد دارد تا با پیروی از الگویی مشابه موسوم به «قانون بکهام» که در سال ۲۰۰۵ توسط دولت اسپانیا به تصویب رسید

 دولت ایتالیا در صدد است تا با تصویب قانونی جدید، تسهیلات مالیاتی قابل توجهی را به عنوان انگیزه برای جذب بازیکنان خارجی بزرگ فراهم کرده و آنها را به سری آ بکشد.

ایتالیا قصد دارد تا با پیروی از الگویی مشابه موسوم به «قانون بکهام» که در سال ۲۰۰۵ توسط دولت اسپانیا به تصویب رسید و تسهیلات مالیاتی چشمگیری را در اختیار بازیکنان خارجی ثروتمند قرار داد، این قانون را به تصویب رسانده و نرخ مالیات را در شمال از ۴۷ به ۳۰ درصد و در جنوب از ۴۴ به ۱۵ درصد کاهش دهد.

اگرچه انتظار می رود که لایحه مذکور ۲۹ ژروئن به تصویب برسد اما عملی شدن آن تا پیش از اول ژانویه ۲۰۲۰ محتمل به نظر نمی رسد.

با توجه به نزدیک شدن پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی، به منظور عملی شدن این قانون در سال جاری باشگاه ها باید در این محدوده با بازیکنان خارجی قرارداد امضا کرده و این کار را بعد از ۱۵ جولای نیز ادامه دهند.

بر این اساس بازیکنان جدید دیگر مجبور نیستند تا پس از آغاز فصل جدید بیشتر از ۱۸۳ روز در کشور مورد نظر اقامت داشته و بدین ترتیب کسور مالیاتی به طور خودکار از اول ژانویه اعمال خواهد شد.

قانون مشهور بکهام در سال ۲۰۱۰ اصلاح شد و حالا مقرر می کند که تنها بازیکنانی برای استفاده از تخفیف مالیاتی واجد شرایط هستند که درآمدی پایین تر از ۶۰۰ هزار یورو داشته باشند.

در اسپانیا بازیکنان خارجی ثروتمند ۴۳ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت می کنند و این در حالی است که در آندلوس و کاتالونیا این رقم به ۴۸.۵ درصد افزایش می یابد.

براساس قانون «بازیکن برگزیده» که تحت عنوان «قانون بکهام» هم شناخته می شود، تیم های لیگ برتر فوتبال آمریکا می توانند سه بازیکن را بدون در نظر گرفتن «سقف دستمزد» تیمی و به منظور رقابت برای جذب ستاره های بین المللی و کشاندن آنها به این کشور، خریداری کنند که «زلاتان ابراهیموویچ» ستاره سوئدی باشگاه ال ای گلکسی یکی از این بازیکنان محسوب می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.