تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 - 12:04
کد خبر : 38394

۹۰کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز قرارداد بستند

۹۰کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز قرارداد بستند

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۹۰کارخانه چایسازی با اعلام آمادگی برای خرید تضمینی برگ سبز چای چایکاران با این سازمان قرارداد منعقد کردند. جارستان: حبیب جهانساز اظهار داشت : با فرارسیدن فصل برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور ، تاکنون بیش از نیمی از کارخانه های چایسازی موفق به امضای قرارداد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۹۰کارخانه چایسازی با اعلام آمادگی برای خرید تضمینی برگ سبز چای چایکاران با این سازمان قرارداد منعقد کردند.

جارستان: حبیب جهانساز اظهار داشت : با فرارسیدن فصل برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور ، تاکنون بیش از نیمی از کارخانه های چایسازی موفق به امضای قرارداد با این سازمان شده اند و بقیه نیز بتدریج آماده انعقاد و امضاء قرارداد هستند.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه های چایسازی آماده تحویل برگ سبز چایکاران هستند ولی به علت سرمای هفته اخیر هنوز برداشت جدی از برگ سبز آغاز نشده است که با روزهای آفتابی پیش رو تا اواخر هفته آینده برداشت رسمی برگ سبز چای از باغ های شمال کشور آغاز می شود. 
وی افزود : ۱۷۸ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران در زمینه عمل آوری چای فعال هستند و هر ساله بیش از ۱۵۰ کارخانه برای خرید تضمینی برگ سبز، با سازمان چای به عنوان نماینده دولت قرارداد می بندند.
وی با اشاره به سرمای شدید در اوایل هفته جاری و تاثیر آن بر برگ سبز چای گفت:بر اثر سرمای شبانه دو شب گذشته خسارت جزئی به برگ سبز در برخی باغ های چای گزارش شده که این موضوع درحال بررسی است. 
وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۷۵ کارخانه حدود ۵۷ میلیارد ریال از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تسهیلات دریافت کردند و تاکنون ۲۶ کارخانه برای دریافت حدود ۲۸ میلیارد ریال با بهره چهار درصد جهت دریافت وام به بانک های قرض الحسنه مهر و توسعه تعاون معرفی شده اند. 
به گزارش ایرنا، سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران برداشت شد که از این میزان ۲۵هزار و ۶۰۰ تن چای خشک با کیفیت در کارخانه های چایسازی تولید شد. 
برای فصل زراعی جاری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳۲ هزار و۷۵۰ ریال و برگ سبز درجه دو، ۱۸ هزار و ۴۹۲ ریال تعیین شده که نسبت به سال قبل، به ترتیب ۲۰ و ۲۱ درصد افزایش داشته اند. 
استان های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند و ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان واقع است. 
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.