تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1395 - 18:05
کد خبر : 2955

حاجتی: مسکن مهر رشت با فقر فضای آموزشی مواجه است/ لزوم احداث ۲۳ مدرسه در مسکن مهر رشت

حاجتی: مسکن مهر رشت با فقر فضای آموزشی مواجه است/ لزوم احداث ۲۳ مدرسه در مسکن مهر رشت

جارستان-مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فقر فضای آموزشی در مسکن مهر رشت، گفت: طبق برآوردهای انجام شده سایت مسکن مهر رشت به ۲۳ مدرسه نیاز دارد در حالیکه اکنون ۲ مدرسه فعال داریم. مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار

جارستان-مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فقر فضای آموزشی در مسکن مهر رشت، گفت: طبق برآوردهای انجام شده سایت مسکن مهر رشت به ۲۳ مدرسه نیاز دارد در حالیکه اکنون ۲ مدرسه فعال داریم.

مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: مقدمات لازم جهت بازگشایی مدارس توسط مدیران آماده شده است تا ان شاءالله سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم جهت بازگشایی مدارس توسط ستاد پروژه مهر از اسفندماه برنامه ریزی می شود، افزود: پروژه مهر نماد مدیریت در آموزش و پرورش است،حوزه ستادی آموزش و پرورش برنامه ریزی های مربوط به ساماندهی نیروی انسانی، ارزیابی بخش های مختلف هدایت تحصیلی دانش آموزان، آموزش های لازم برای دبیران و هماهنگی های مختلف را در قالب این پروژه انجام می دهد.

حاجتی با بیان اینکه امسال ۳۷۵ هزار دانش آموز در بیش از ۵ هزار آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، گفت: امسال هنرستان شهید انصاری در رشت به عنوان برای اجرای ویژه برنامه آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۴۰ عنوان کتاب درسی جدیدالتالیف داریم که برنامه ریزی های لازم جهت آموزش دبیران و معلمان انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فقر فضای آموزشی در مسکن مهر رشت،گفت: با توجه به جمعیتی که در مسکن مهر رشت ساکن هستند طبق برآوردهای انجام شده سایت مسکن مهر رشت به ۲۳ مدرسه نیاز دارد در حالیکه اکنون ۲ مدرسه فعال داریم که پاسخگوی نیاز ما نیست و یک مدرسه هم تا بهمن ماه سالجاری راه اندازی خواهد شد، در حال حاضر مدرسه ای را در جاده لاکان در فاصله ۳ کیلومتری از مسکن مهر برای این دانش آموزان در نظر گرفتیم که باید از وسیله حمل و نقل عمومی شهری استفاده کنیم و این خود نیازمند اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی است که ما می توانیم نصف این مبلغ را از محل سرانه پرداخت کنیم و برای نصف دیگر نیازمند کمک  دستگاه های اجرایی هستیم.

در ادامه خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد:ما سه سایت در مسکن مهر رشت به مساحت ۱۲ هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش دادیم و ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز بابت ساخت مدرسه در رشت پرداخت کرده ایم و با وجود عرصه، دو مکان دیگر نیز در مسکن مهر رشت به آموزش و پرورش جهت احداث مدرسه داده خواهد شد.

در ادامه فریدونی، رئیس مدارس غیرانتفاعی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: قالب مدارس غیردولتی استان استیجاری هستند و برای ارتقای مکان ها نیاز دارند خود را بروز کنند و طبق ابلاغیه سازمان، باید مدارس ایمنی خود را ارتقا دهند.

وی افزود: بیش از ۶۸ هزار دانش آموز گیلانی در ۲ هزار و ۱۰ مدرسه غیر انتفاعی استان تحصیل می کنند و ۱۰ هزار پرسنل هم مسئولیت اداره و آموزش این دانش آموزان را به عهده دارند.
خبرگزاری ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.