تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 22:20
کد خبر : 2747

گیلان جزو ۵ استان برتر کشور در ترویج فرهنگ مطالعه است

گیلان جزو ۵ استان برتر کشور در ترویج فرهنگ مطالعه است

جارستان-معاون مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: گیلان جزو پنج استان برتر کشور در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. اسفندیار ضیایی امشب در جریان برگزاری جشنواره تندیس‌های شنی در ساحل سفیر امید این شهرستان، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بالغ بر نیم قرن فعالیت فرهنگی و هنری دارد.

جارستان-معاون مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: گیلان جزو پنج استان برتر کشور در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.


اسفندیار ضیایی امشب در جریان برگزاری جشنواره تندیس‌های شنی در ساحل سفیر امید این شهرستان، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بالغ بر نیم قرن فعالیت فرهنگی و هنری دارد.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های درخشان ادبی، هنری و علمی مطرح کشور از درون کانون پرورش فکری برخاسته‌اند، افزود: پرورش فکر و اندیشه کودکان از بارزترین وظایف کانون‌های مذکور است.

معاون مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: خوب فکر کردن و دستیابی به پاسخ صحیح نخستین گام ورود به جمع اعضای کانون است.

وی تصریح کرد: گیلان در چند سال اخیر در بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی جزو پنج استان برتر کشور است.

به گفته ضیایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها نهادی است که به صورت تخصصی و جدی در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: کودکان در کنار فکر کردن، آموختن و یادگیری، به بازی کردن نیز نیاز دارند.

این مسؤول جشنواره تندیس‌های شنی را به صورت همزمان در سواحل گیلان در حال برگزاری دانست و ادامه داد: هر قدر کودکان و نوجوانان در سواحل سرگرم فعالیت‌های فرهنگی باشند آنها را از خطرات احتمالی موجود در دریا دور می‌کند.

به گفته وی، در سواحل بندر کیاشهر و بندرانزلی از اوایل مرداد ماه امسال جشنواره تندیس‌های شنی به صورت روزانه در حال برگزاری است.

ضیایی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نخستین بار طرح «ساحل دوستی» را در استان گیلان اجرا می‌کند.

معاون مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان گیلان اجرای برنامه‌های شاد و مفرح را از برنامه‌های مهم این نهاد برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

وی یادآور شد: نگاه فرهنگی و آموزش حفظ محیط زیست باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.